دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

بسیاری از مدارس در حال ساخت به دلیل مشکلات ارزی راکد مانده‌اند

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از راکد ماندن بسیاری از مدارس در حال ساخت به دلیل مشکلات ارزی خبر داد.
کد خبر : 305845

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، قاسم احمدی‌لاشکی با انتقاد از اینکه بسیاری از مدارس در حال ساخت، راکد مانده و به دلیل مشکلات ارزی هنوز تکمیل نشده‌اند، گفت: مدارس در حال ساخت برای سال تحصیلی جدید آماده نیستند.


نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی ادامه ساخت مدارس برای پیمانکار به صرفه نیست، افزود: باید تدابیر مناسبی برای تأمین منابع مورد نیاز اتخاذ شود تا مدارس هر چه سریع‌تر ساخته و برای سال تحصیلی جدید آماده شوند.


وی با انتقاد از اینکه 30 درصد مدارس کشور تخریبی بوده و نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است، ادامه داد: این مدارس در برابر زلزله با ریشتر پایین به هیچ وجه مقاوم نیستند و اگر زلزله‌ای رخ دهد جان دانش‌آموزان در معرض خطر قرار خواهد گرفت؛ جمعیت رو به رشد برخی استان‌ها مانند تهران نیازمند احداث مدارس کافی است اما متأسفانه این مهم هنوز محقق نشده و در برخی کلانشهرها با کمبود شدید مدرسه مواجه هستیم.


خیرین در مقاوم‌سازی از دولت پیشگی گرفتند


این نماینده مردم در مجلس دهم از تلاش‌های رئیس سازمان نوسازی مدارس برای پیگیری مقاوم سازی و نوسازی مدارس سپاسگزاری کرد و گفت: البته باید اعتبارات کافی در اختیار وی قرار گیرد تا بتواند به درستی ایفای نقش کند هر چند دولت باید همکاری لازم را برای نوسازی و مقاوم‌سازی داشته باشد اما خیرین در مقاوم سازی از دولت پیشگی گرفته و نقش موثری داشتند.


احمدی‌لاشکی با یادآوری اینکه یک هزار میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در بودجه 97 پیش‌بینی شده است، بیان کرد: مشخص نیست چند درصد از این بودجه تخصیص می‌یابد، بی‌‌شک اگر اعتبارات نوسازی به صورت کامل تخصیص یابد امر نوسازی به درستی محقق می‌شود.


نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ادامه داد: در برنامه ششم توسعه برای نوسازی مدارس 3 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی پیش‌بینی شده که نیاز است این مبلغ برای نوسازی هزینه شود و همچنین تأمین بخشی از اعتبار نوسازی را نیز می‌توان با استفاده از صندوق ذخیره ارزی برخی بخش‌ها تامین کرد.


انتهای پیام/4038/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب