دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1397 - 18:56
کارشناس‌ اقتصادی در گفتگو با آنا:

صورت‌حساب خسارت اشتباهات اقتصادی دولت به حساب چه کسی است؟/ لزوم خانه‌تکانی در تیم اقتصادی دولت

یک کارشناس‌ اقتصادی با بیان اینکه پیش‌فروش 7 میلیون سکه در بازار سوءمدیریت بود، تاکید کرد: تیم اقتصادی دولت نیاز به خانه‌تکانی دارد.
کد خبر : 305735

عباس علوی‌راد در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، درباره نحوه مدیریت دولت دوازدهم در التهابات اقتصادی اظهار کرد: اصولاً دانش، تجربه و قدرت مدیریتی تیم اقتصادی یک دولت در تلاطم‌های اقتصادی محک جدی زده می‌شود.


کارشناس‌ارشد مسائل اقتصادی اضافه کرد: تیم اقتصادی دولت دوازدهم با بحران ارزی که از زمستان ۹۶ آغاز شد، عملا عیار دانش، تجربه و مدیریت پایین اقتصادی در شرایط بحرانی را نشان داد.


وی با اعتقاد بر اینکه تیم اقتصادی دولت دوازدهم در ۹ ماه گذشته اشتباهات متعددی داشته است، اضافه کرد: با این اشتباهات خسارت‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد ایران تحمیل شده که جبران آن بسیار سخت است.


علوی‌راد درک نادرست از تحولات بازار ارز و انکار تلاطم اقتصادی را از مهم‌ترین این اشتباهات برشمرد و گفت: علاوه بر این، انتشار اوراق گواهی سپرده با نرخ سود ۲۰ درصد و تحمیل پرداخت پنج درصد سود بیشتر به سپرده‌های بانکی را باید از جمله مهم‌ترین این موضوعات دانست.


وی با بیان اینکه پیش‌فروش و حراج بیش از هفت میلیون سکه طلا برای کنترل التهابات ارزی، بدون محدودیت و نظارت لازم اشتباه دیگر بود، تصریح کرد: تک‌نرخی کردن دستوری دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان توجیه اقتصادی نداشت و مبنای علمی ندارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابرکوه با تأکید بر اینکه تخصیص بدون نظارت ارز برای واردات خودرو، موبایل و اقلام دیگر به ایجاد رانت برای فرصت‌طلبان منجر شده است، یادآور شد: سؤال اصلی این است که آیا خسارت‌های ناشی از این اشتباهات در اقتصاد ایران محاسبه شده است و صورت‌حساب این اشتباهات به حساب چه کسی است؟


رئیس‌جمهور در تیم اقتصادی دولت خانه‌تکانی انجام دهد


وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند عمده مشکلات اقتصادی ناشی از سوء‌مدیریت و داخلی و این موضوع نیازمند نگاه دقیقی است، تاکید کرد: بهتر است رئیس‌جمهوری فوری خانه‌تکانی اساسی در تیم اقتصادی دولت انجام دهد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته