دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1397 - 18:10
با انعقاد تفاهم‌نامه صورت گرفت؛

همکاری دانشگاه آزاد اسلامی تهران‌شمال و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

دانشگاه آزاد اسلامی تهران‌شمال و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر : 305495

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌شمال و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با هدف ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش به‌ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی با گرایش‌های مختلف رشته‌های علوم زیستی از جمله میکروبیولوژی، ژنتیک گیاهی و جانوری، شیلات و ... تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.


این تفاهم‌نامه برای تحقق‌ اهداف و مأموریت‌های دانشگاه برای تعامل با مراکز پژوهشی و تحقیقاتی کشور و بهره‌مندی از تجربیات، امکانات و توانمندی‌های متقابل صورت گرفته است.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌شمال پایه‌گذار و مؤسس برخی رشته‌ها در زمینه‌های علوم زیستی بوده است. از این‌رو توسعه همکاری‌های پژوهشی و دانشگاهی با مراکز و مؤسسات داخلی، یکی از اولویت‌های راهبردی این واحد دانشگاهی است.


شناسایی نیازهای مراکز پژوهشی کشور، اجرای طرح‌های مشترک مبتنی بر نیازهای جامعه، بهره‌مندی از توانمندی‌ها و امکانات دو مجموعه مانند منابع انسانی، امکانات آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه‌ای و ... و برگزاری برنامه‌های علمی و آموزشی مشترک از موضوعات این تفاهم‌نامه است که به امضای حمیدرضا خالدی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌شمال و ابوالحسن شاهزاده فاضلی رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران رسیده است.


به گزارش آنا مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران به‌عنوان مرکز پیشتاز در سطح ملی و بین‌المللی در زمینه گردآوری، تعیین هویت، کنترل کیفیت، طبقه‌بندی، ثبت، نگهداری، تکثیر و توزیع انواع میکروارگانیسم‌ها و سلول‌های قابل کشت و تجدیدپذیر اعم از باکتری، قارچ، ویروس، دانه‌ها و سلول‌های گیاهی و حیوانی و DNA ژنومی و فرآورده‌های نوکلئوتیدی به منظور جلوگیری از تضییع و نابودی ثروت‌های ملی کشور فعالیت می‌کند.


انتهای پیام/4065/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته