دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1397 - 14:51
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با آنا:

تصمیم‌های جدیدی در خصوص کنکور 98 بعد از هفته دولت گرفته می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: احتمالا جلسه فوق‌العاده شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای اتخاد تصمیم‌های جدید در کنکور 98 بعد از هفته دولت تشکیل می‌شود.
کد خبر : 305397

ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: 175 نماینده مجلس به وزیر علوم به‌عنوان رئیس شورای سنجش و پذیرش دانشجو نامه زدند که سوابق تحصیلی تأثیر مثبت در کنکور 98 داشته باشد نه اینکه تأثیر قطعی باشد.


وی افزود: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گزارشی درزمینه کنکور 98 ارائه شد و جمع‌بندی کمیسیون این بود که تأثیر معدل، مثبت شود و چون این مصوبه شورای سنجش و پذیرش است باید بازهم در شورا مطرح شود. قرار شد که جلسه فوق‌العاده‌ای با اعضای شورا برگزار و این موضوع بررسی شود.


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به اینکه این جلسه چه زمانی برگزار می‌شود، گفت: هفته آینده هفته دولت است چون سه عضو شورا، وزیر هستند، بعید به نظر می‌رسد که برگزار شود؛ ولی هر زمانی که هماهنگ شد، اعلام می‌کنیم.


وی در پاسخ به اینکه چقدر احتمال می‌دهید که تصمیم شورا تغییر کند، ادامه داد: من نمی‌توانم از طرف شورا حرف بزنم؛ ولی در حال تصمیم‌گیری در این زمینه هستیم. با توجه به بحث‌هایی که نمایندگان مطرح می‌کنند باید این موضوع بررسی شود.


خدایی درباره اصلاح سهمیه ایثارگران نیز گفت: فعلاً در کمیسیون آموزش مجلس مطرح است، باید کمیسیون در این زمینه بررسی دوباره انجام دهد و به جلسه علنی مجلس بفرستد.


وی در پاسخ به اینکه آیا نظر جدیدی از سازمان سنجش آموزش در این باره نخواستند، ادامه داد: ما قبلاً نظرمان را داده‌ایم. باید کمیسیون در این باره جمع‌بندی برسد.


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به اینکه آیا اصلاح سهمیه ایثارگران به کنکور امسال می‌رسد، بیان کرد: بستگی به تصویب قانون دارد، اگر قید بشود که امسال اجرایی شود ملزم به اجرا خواهیم بود.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته