دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
علی‌اکبر صالحی:

وجود تروریسم به ضرر همه منطقه است

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به مشکلات کشور و مردم افغانستان اظهار کرد: نگاه ایران به افغانستان برادرانه است و ایران همه تلاش خود را برای تسهیل مشکلات مهاجران افغان به کار می‌گیرد.
کد خبر : 305151

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، علی‌اکبر صالحی در مراسم نود و نهمین سالروز استقلال افغانستان در محل سفارت این کشور در تهران، ضمن تبریک این روز، با بیان اینکه شاهد مشکلات بسیاری در داخل و خارج برای مردم افغانستان هستیم، گفت: امیدوارم روزی شاهد ثبات و صلح در این کشور باشیم.


وی اظهار کرد: مردم افغانستان شایسته صلح هستند، زمانی که چهل سال پیش مهاجران افغانستان وارد ایران شدند، ما تمام تلاش خود را با توجه به ظرفیت موجود در کشور انجام دادیم تا به برادران و خواهران افغان خود کمک کنیم.


صالحی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز افغان در مدارس ایران مشغول به تحصیل هستند تصریح کرد: در کنار دانش‌آموزان، دانشگاه‌های ایران دانشجویان افغانستان را پذیرش می‌کنند که البته این موارد خدمات ایران به مهاجران نیست، بلکه مسئولیتی است که ما در قبال همسایه خود که دچار مشکل شده، داریم.


رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تأکید بر اینکه مردم و حکومت ایران تمام تلاش خود را در زمینه کمک به مهاجران افغانستان انجام دادند خاطرنشان کرد: ما ۳ میلیون مهاجر افغانستانی داریم که در ایران زندگی کرده و برای زندگی خود در اینجا با تمام قوا تلاش می‌کنند و هیچگاه برای پول به کسی التماس نکرده‌اند و اگر مهاجران افغانستان در ایران نبودند ما برای انجام بسیاری از پروژه‌های عمرانی با مشکل مواجه می‌شدیم.


وی نگاه ایران به افغانستان را برادرانه دانست و اظهارکرد: این کشور تنها همسایه ما نیست. ایران و افغانستان شاخه‌های یک درخت هستند و آماده هستیم تا پیشرفت‌های خودمان را در بخش‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در اختیار افغانستان قرار دهیم تا آینده این کشور را در زمینه صلح و ثبات تسهیل کنیم.


صالحی با اشاره به ماهیت تروریسم و اینکه تروریسم خوب و بد ندارد، گفت: تروریسم، تروریسم است و همه ما می‌دانیم که منابع مالی اینها از کجا تأمین می‌شوند. امیدوارم روزی فرا برسد تا کسانی که از تروریسم حمایت می‌کنند بدانند از چه کسانی حمایت کرده و روزی برسد که مردم افغانستان شاهد صلح و ثبات باشند.


رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ادامه داشتن شرایط فعلی افغانستان به نفع کسی نیست و همه متضرر خواهند شد ادامه داد: این ضرر برای همه، فارغ از اینکه کجا زندگی می‌کنند وجود خواهد داشت و حامیان تروریسم در افغانستان باید این موضوع را در نظر داشته باشند که در نهایت خود آنها ضرر خواهند کرد.


صالحی، مشکلات اخیر اروپا را ناشی از نزدیکی سوریه به این قاره دانست و گفت: متأسفانه تحولات و اتفاقات زیادی در سوریه روی داده است. تروریسم در سوریه رشد و توسعه پیدا کرده و چون این کشور در همسایگی شرقی اروپاست مشکلات بسیاری را برای کشورهای اروپایی به وجود آورده است.


معاون رئیس جمهور در پایان با تأکید بر اینکه ایران خواستار کمک و ایجاد صلح جهانی و امنیت در منطقه است خاطر نشان کرد: ما تنها در افغانستان مشکل نداریم؛ بلکه در سرتاسر منطقه با مشکل مواجهیم. ما مطمئن هستیم که افغانستان از این معضل خارج خواهد شد و ما هم باید در این زمینه به این کشور کمک کنیم.


منبع:مهر


انتهای پیام/4028/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته