دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1394 - 17:42
در بازدید از واحدهای طبس و فردوس

رئیس دانشگاه آزاد خراسان جنوبی: باید دیده‌بان مسائل اعتقادی، فرهنگی و علمی دانشجویان باشیم/ تحصیلات تکمیلی در اولویت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: باید دیده‌بان مسائل اعتقادی، فرهنگی و علمی دانشجویان باشیم و نگذاریم که گاهی اوقات اغراض سیاسی باعث شود از اصول مسلم دینی خودمان عدول کنیم.
کد خبر : 30498

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علیرضا حسنی در نخستین سفر استانی خود علاوه بر حضور در مزار شهدای گمنام و احترام به مقام شامخ آنان و بازدید از قسمت‌های مختلف واحدهای دانشگاهی طبس و فردوس با هیأت رئیسه، مسئولان و کارکنان این واحدها دیدار کرد.


حسنی در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی طبس گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری دانشگاه در این برهه از تاریخ میهن عزیزمان که از تأکیدات رهبر معظم انقلاب و مطالبات ریاست عالی دانشگاه نیز هست، توسعه تحصیلات تکمیلی و ایجاد رشته‌های کاربردی مورد نیاز مناطق مختلف کشورمان است و بر این اساس مهم‌ترین اولویت کاری این جانب نیز توسعة دانشگاه آزاد اسلامی از طریق تصویب و ایجاد رشته‌های تحصیلات تکمیلی با رویکرد فرهنگی ویژه بر محوریت نماز خواهد بود .


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی افزود : متأسفانه در بعضی از محیط‌های علمی مشاهده می‌شود که فریضه بسیار مهم نماز کم رنگ شده است لذا مطابق با تأکید قرآن کریم اقدام مهم و اساسی هر کس که خداوند به وی امکان و مسئولیتی می‌دهد باید اقامة نماز باشد .


دکتر حسنی در ادامه با تاکید بر لزوم همت و دقت مضاعف برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در مسائل فرهنگی به ویژه بیانات اخیرشان در دیدار با تشکل های دانشجویی گفت : تغییر تعابیر مقام معظم رهبری در ارتباط با مسائل فرهنگی بیانگر دقت و دغدغه های فراوان ایشان در این زمینه است.


وی محورهای مهم مورد تأکید ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه شهرک شفا و طرح ساها را برشمرد و ابراز امیدواری کرد با تعامل و عنایت استاندار و مسؤلان محترم استان شاهد توسعه و شکوفایی روزافزون دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.


در ابتدای این دیدار دکتر ناظمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس با بیان گزارش از روند تأسیس رشد و اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس، انتصاب دکتر حسنی را تبریک گفت و از توجه ویژه وی به واحدهای دانشگاهی استان تشکر و قدردانی کرد.


همچنین حجت‌الاسلام زنجانی امام جمعه موقت طبس و رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد طبس وضعیت فرهنگی این دانشگاه را بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: یکی از اقدامات ارزنده و تاریخی دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس برگزاری نماز جمعه برای نخستین بار در ایران و دانشگاه آزاد اسلامی است که منشا خیر، برکت و سرآغاز حرکت فرهنگی عظیمی در کل کشور شد.



حسنی همچنین در سفر به شهرستان فردوس پس از دیدار صمیمانه با همکاران این واحد دانشگاهی در جلسه شورای این واحد دانشگاه حضور یافت و با تشکر صمیمانه از رئیس و مسئولان و کارکنان این واحد دانشگاهی گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف انسانی تألیف قلوب است.


وی افزود: همة ما باید با مهربانی، ایثار و گذشت ضمن تلاش مجدانه برای عزت و اعتلای کشورمان همکاری و همدلی سایرین را نیز برای این جهاد مقدس جلب کنیم.


حسنی با توجه به ضرورت‌های بسیار مهم توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه تحصیلات تکمیلی گفت: نباید بگذاریم محیط‌های علمی دچار آفت‌های علمی سیاسی و فرهنگی شود.


در ابتدای این دیدار دکتر غفاری سرپرست واحد فردوس با تبریک انتصاب دکتر حسنی از روند تأسیس و توسعه و وضعیت موجود واحد فردوس گزارش داد و گفت: مصرانه پیگیر توسعه تحصیلات تکمیلی هستیم و تاکنون موفق به ایجاد دو رشته کامپیوتر و زراعت در مقطع دکتری شده‌ایم.


دکتر حبیب الله نخعی رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی نیز با بیان گزارش اقدامات انجام شده در خصوص ایجاد شوراهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایجاد این شوراها زمینه مشارکت فعال و پویا و همدلی و هم افزایی همة واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان راهم فراهم می‌کند و چابک‌سازی را به ارمغان خواهد آورد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته