دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مرداد 1397 - 12:34

48 ساعت حساس در انتظار نوار غزه

منابع فلسطینی از احتمال برقراری آتش‌بس یک ساله میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی خبر دادند.
کد خبر : 304434

به گزارش گروه بین‌الملل حبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه المیادین، منابع آگاه فلسطینی خبر دادند 48 ساعت آینده برای موضوع آتش‌بس میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی بسیار حساس خواهد بود.


این منابع افزودند: «بندهای توافق شامل آتش‌بس یک ساله میان حماس و رژیم صهیونیستی و باز شدن گذرگاه آبی میان غزه و قبرس است.»


این گذرگاه آبی قرار است زیر نظر تیم‌های امنیتی رژیم صهیونیستی قرار بگیرد.


شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد ارتش این رژیم فردا مرزهای نوار غزه را برای بازگشایی مهیا می‌کند. همچنین منابع امنیتی گفتند فردا روز آزمون مهمی برای صهیونیست‌ها است تا جدیت حماس در همه زمینه‌ها مشخص شود و دو طرف دریابند تا چه حد نسبت به برقراری آتش‌بس پایبند هستند.


زئیف کین عضو کابینه رژیم صهیونیستی دراین‌باره گفت: «اگر آنها (حماس) به سوی ما آتش نگشایند ما نیز آنها را هدف قرار نمی‌دهیم و اگر بعد از بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم تسهیلات بیشتر میخواهند شرط نخست ما این است که سربازان اسیر را آزاد کنند.»


این در حالی است که طبق گزارش رویترز رژیم صهیونیستی از روز گذشته با توجه به کاهش تنش‌ها اجازه ورود کالاهای تجاری را به نوار غزه صادر کرده است و در این میان مصر می‌کوشد توافقی طولانی‌مدت میان رژیم صهیونیستی و حماس شکل بگیرد.


منتقدان دولت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به این توافق خوش‌بین نیستند و آن را اعطای فرصتی به حماس می‌دانند تا با تجدیدقوا بار دیگر حملاتی را به سرزمین‌های اشغالی ترتیب دهد.


انتهای پیام/4033


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته