دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1400 - 10:52
مقام ارشد رژیم صهیونیستی:

هیچ نشانه‌ای دال بر آتش‌بس در غزه وجود ندارد

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی گفت که هیچ نشانه‌ای دال بر آتش‌بس در غزه وجود ندارد.
کد خبر : 582148
نظامیان رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از رویترز، یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی پس از گذشت یک هفته درگیری در سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه که به کشته‌شدن ده‌ها نظامی صهیونیست و شهادت تعداد زیادی از فلسطینیان، ازجمله زنان و کودکان بی‌گناه منجر شده است، در احتمال برقراری آتش‌بس میان این رژیم و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه ابراز تردید کرد.


وی گفت: اکنون چیزی به‌عنوان آتش‌بس وجود ندارد و هیچ مذاکره‌ای انجام نشده است. هیچ پیشنهادی مطرح نشده و هیچ گزینه‌ای روی میز نیست.


این مقام ارشد رژیم صهیونیستی افزود: مصر احتمالاً مؤثرترین میانجی میان اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه است و به نظر می‌آید آن‌ها ارتباط بیشتری با طرف فلسطینی دارند.


مقام صهیونیست با بیان احتمال طولانی‌شدن درگیری تأکید کرد: نمی‌دانیم درگیری چه زمانی پایان می‌یابد، زیرا پرتاب موشک‌ها متوقف نمی‌شود. وقتی حملات به همین ترتیب ادامه یابد، نمی‌توانیم درگیری را متوقف کنیم.


اظهارات این مقام ارشد صهیونیست درحالی‌ است که عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره برقراری آتش‌بس با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: قطعاً در هر مذاکره‌ای که برای صلح برگزار می‌شود، باید موضوع قدس نیز مطرح شود. شرط مقاومت برای برقراری آتش‌بس با رژیم صهیونیستی خروج صهیونیست‌ها از محله شیخ جراح در قدس، آزادی بازداشت‌شدگان اخیر و توقف حمله به نوار غزه است.


سخنگوی حماس درباره تلاش‌ها و افزایش میانجی‌های بین‌المللی برای دستیابی به آتش‌بس در غزه تصریح کرد: بدون شک ما از همه تلاش‌ها و میانجی‌گری‌های انجام‌شده قدردانی می‌کنیم، اما به آن‌ها توضیح داده‌ایم این صهیونیست‌ها هستند که جنگ را آغاز کردند و آن‌ها باید عواقب و مسئولیت خود را بپذیرند. آن‌ها مسئول خسارت به زیرساخت‌ها در نوار غزه هستند. طبعاً بدون مطرح و حل شدن موضوع قدس و محله شیخ جراح نمی‌توان آتش‌بس برقرار کرد؛ اکنون معادله تغییر کرده است.


القانوع گفت: آن‌ها جنگ را شروع کردند و لذا دیگر بدون حل موضوع بیت‌المقدس هیچ مذاکره‌ای انجام نمی‌شود.


انتهای پیام/۴۰۳۳/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب