دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1397 - 16:23
معاون هماهنگ‌کننده ارتش:

ایثار و ازخودگذشتگی ابزار مقابله با تهدیدهای دشمن است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن به دنبال برهم‌زدن ثبات است و ایثار و ازخودگذشتگی تنها ابزاری است که می‌توان دشمن را در اجرای اهدافش ناکام گذاشت.
کد خبر : 304284

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری صبح امروز در مراسم جشن ایثار که به‌ مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: بعد از انقلاب اسلامی انواع دشمنی‌ها و اقدامات برای جلوگیری از رشد و پیشرفت ایران به وقوع پیوست.


وی افزود: استکبار دولت صدام را تجهیز کرد و انواع تجهیزات را به این کشور داد. صدام با توجه به وضعیت ارتش، خیال می‌کرد می‌تواند تهران را در عرض یک هفته تحت کنترل خود در بیاورد اما از مردم غافل مانده بود. البته نیروهای مسلح در همان روزهای نخست توانستند پاسخ تجاوز عراق را بدهند.


معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: با تدبیر امام راحل در مقابله با کشور متجاوز عراق، جنگ مردمی شد. همه گروه‌های مردمی از اهل علم تا کسبه پای کار آمدند و به‌ مقابله پرداختند، هنر امام (ره) این بود که از توان مردم در همه ابعاد استفاده کرد. عامل مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی ایثار، ازخودگذشتگی، هم‌دلی و ولایت‌مداری بود.


وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنگ جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند، افزود: رزمندگان ایران اسلامی مایه افتخار و سرافرازی ایران شدند وگرنه دشمن تا دندان‌ مسلح را نمی‌شد شکست داد و نتیجه ایثار و ازخودگذشتگی، سربلندی ایران شد. هر کاری کردند تا ایثارگران و آزادگان از مردم رویگردان شوند اما سروقامتان ما پای کشور خود ایستادند. این‌ها افتخارات بزرگی است که در طول هشت سال دفاع مقدس به‌دست آمده است.


سیاری از سرلشکر حسین لشکری به‌ عنوان اولین و آخرین اسیر هشت سال دفاع مقدس یاد کرد و گفت: او 18 سال اسیر بود و بعد از بازگشت به میهن سال‌های زیادی را دوام نیاورد. هنگامی که او به اسارت درآمد، فرزندش چهار ماهه و بدون دندان بود و وقتی به کشور بازگشت، پسرش یک دندان‌پزشک شده بود.


معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اگر ثبات داشته باشیم پیشرفت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خواهیم داشت. بدون ثبات، رفاه به‌دست نمی‌آید. دشمن به‌دنبال برهم‌‌زدن ثبات است و از فضای مجازی، شایعه‌پراکنی و اختلاف‌افکنی برای این کار استفاده می‌کند. اگر ثبات از بین برود، امنیت نخواهیم داشت و جایگاه‌مان لرزان می‌شود. ایثار و ازخودگذشتگی تنها ابزاری است که می‌توان دشمن را در اجرای اهدافش ناکام گذاشت.


وی در پایان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند؛ «اگر بیدار، هوشیار و بابصیرت باشیم، مطمئن باشید دشمن موفق نخواهد شد»، گفت: همان‌طور که تاکنون دشمن را ناکام گذاشتیم، با ایثار و ازخودگذشتگی استکبار را ناکام می‌گذاریم و راه شهدا را ادامه می‌دهیم.


انتهای پیام/4003/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته