دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1397 - 13:02
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

18 میلیون ایرانی دچار کم‌تحرکی هستند/ کاهش بیماری‌های غیر واگیر با فعالیت‌های ورزشی

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در ایران 18 میلیون نفر دچار کم‌تحرکی و 9 میلیون نفر گرفتار توده بدنی بالا هستند، گفت: با ورزش و فعالیت‌های بدنی بر بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر می‌توان فائق آمد.
کد خبر : 304217

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی معاونت پرستاری، مریم حضرتی در مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی - ورزشی پرستاران در همدان با بیان اینکه پدیده‌های شهرنشینی و صنعتی‌شدن جوامع با تغییرات وسیع در سبک زندگی همراه است، اظهار کرد: در کنار بهبود شاخص‌های بهداشتی که سبب افزایش امید در زندگی شده است. مهمترین عوامل افزایش بار بیماری‌ها، بیماری‌های غیر واگیر بوده‌اند.


وی افزود: بیماری‌های غیرواگیرمسئول بیش از 53 درصد بار بیماری‌ها در جهان هستند و بیش از 76 درصد بار کل بیماری‌ها در ایران به بیماری‌های غیرواگیر اختصاص دارد.


حضرتی، گفت: پایه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، شناسایی عوامل خطر اولیه و پیشگیری و کنترل این عوامل است.


معاون پرستاری وزیر بهداشت، ادامه داد: چهار بیماری «دیابت، فشار خون بالا، سرطان و بیماری‌های مزمن تنفسی» بیماری‌های غیرواگیر اصلی و چهار عامل «خطر کم‌تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف الکل و دخانیات» مهمترین عوامل خطر ابتلا به این بیماری‌ها محسوب می‌شود. به همین‌دلیل سازمان جهانی بهداشت کنترل این بیماری‌ها و عوامل زمینه‌ساز آن را به عنوان هدف اصلی برای کاهش 25 درصد مرگ و میر بیماری‌های غیرواگیر در سال 2025 تعیین کرده است.


وی افزود: در ایران 18 میلیون نفر دچار کم تحرکی، 9 میلیون نفر دچار توده بدنی بالا می‌باشند که با ورزش و فعالیت‌های بدنی بر بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر می‌توان فائق آمد.


حضرتی به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018 به سبب ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و اقلیمی بالای همدان اشاره کرد و گفت: این اتفاق می‌تواند نقش به‌سزایی در شکوفایی ظرفیت‌های تاریخی و اقلیمی همدان ایفا کند، چرا که صنعت گردشگری چهارمین صنعت مهم دنیاست که سبب نزدیک‌شدن ملت‌ها، بهبود روابط و افزایش کیفیت زندگی مردم و تبادل فرهنگی می‌شود.


انتهای پیام/4009/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته