دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارگردان برنامه «پشت صحنه» شبکه آی‌فیلم:

تمام سعی ما تولید آثاری ماندگار برای آی‌فیلم است

تهیه‌کننده و کارگردان پشت صحنه آِی‌فیلم گفت: در ساختار آِی‌فیلم اولویت با جوانان است و چینش خوبی در این شبکه وجود دارد و تقریباً خروجی خوبی هم به همراه داشته است.
کد خبر : 304057

فرزام محبی در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در معرفی برنامه «پشت صحنه» شبکه آی‌فیلم اظهار کرد: این برنامه یک مستند گزارشی 10 دقیقه‌ای است که در آن به زوایای مختلف مراحل تهیه و تولید آثار نمایشی اعم از سینما، تلویزیون، انیمیشن و تئاتر پرداخته می‌شود و درخصوص جزئیات ساخت یک اثر هنری با عوامل و دست‌اندرکاران مجموعه به گفتگو می‌نشینیم.


وی با اشاره به اینکه این برنامه در سه کانال فارسی و عربی و انگلیسی پخش می‌شود، درباره ضرورت تولید این برنامه گفت: در تمام دنیا تقریباً به شیوه‌های مختلف این کار را انجام می‌دهند، مخصوصاً پشت صحنه فیلم و سریال که این جذابیت را برای مخاطب دارد که با دیدن چنین برنامه‌ای آگاه می‌شود که چه روند و اتفاقاتی در مسیر ساخت یک اثر هنری می‌افتد. حتی در خصوص انیمیشن از بحث (کامپوزیت، طراحی و کاراکتر) با دقت به این موضوع نگاه می‌شود و سعی شده در هر برنامه که یک مستند کوتاه است تمام جذابیت بصری را برای بیننده به همراه داشته باشد.


کارگردان برنامه پشت صحنه با بیان اینکه 4 محور سینما، تلویزیون و انیمیشن و تئاتر را در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: در ساختار آِی‌فیلم اولویت با جوانان است و چینش خوبی در این شبکه وجود دارد و تقریباً خروجی خوبی هم به همراه داشته است. اگر حمایت صد‌درصدی از جوانان بشود قادر خواهند بود آثار فاخری بسازند که ماندگاری داشته باشد.


وی درباره اصول برنامه پشت صحنه اظهار کرد: واقعیت امر این است که من برنامه‌ای پویا که ریتم تند داشته باشد را می‌پسندم و از برنامه ایستا، ساکن و خشک بیزارم. خوشبختانه بازخوردهای خوبی از مخاطبان به ما می‌رسد که در کیفیت برنامه تأثیرگذار است. برنامه قبلاً مجری گزارشگر نداشت، الان زمانی که به پشت صحنه یک فیلم یا سریال سفر می‌کنیم. مجری ـ گزارشگر با ریتم تند، اتفاقات آن مجموعه را روایت می‌کند. یک برنامه تلویزیونی قاعده و قانون خاصی دارد. اگر ریتم را در تدوین، موسیقی و تصاویر خوب بگیریم و قاب‌بندی خوبی داشته باشیم همچنین محتوای مناسب، در واقع ریتم و ضرب‌آهنگ برنامه هم جذاب و درخور شأن مخاطب خواهد شد.


محبی در خصوص جایگاه تلویزیون ما نسبت به سایر رسانه‌هایی که در دنیا از امکانات و نیروهای متخصص بهره می‌گیرند، بیان کرد: به اعتقاد من در حوزه برون‌مرزی در شبکه آی‌فیلم و پرس‌تی‌وی، اگر با صراحت نگویم که ما در بسیاری از برنامه‌ها از آن‌ها بالاتر هستیم، می‌توانم به جرأت عرض کنم چیزی از آن‌ها کم نداریم در این شبکه‌ها افراد هنرمند، کارشناس و متخصصی مشغول به کار هستند که فضای رسانه و به‌خصوص تلویزیون را به خوبی می‌شناسند. در پرس‌تی‌وی، می‌توان ادعا کرد که در کنداکتور و گرافیک از خیلی از رسانه‌های پیشرو و صاحب سبک خارجی بالاتریم و همین توانایی‌هاست که می‌تواند ایران و ایرانی را در دنیا بهتر معرفی کند. در آی فیلم‌نیز برای مثال برنامه «خارج از کادر» به تهیه‌کنندگی عاطفه خالدی مستندی است که با نمونه‌های خارجی برابری می‌کند و حتی اگر بگوییم بالاتر است، اغراق نکرده‌ایم.


وی در اشاره به شاخصه‌های جذابیت آی‌فیلم برای مخاطبان گفت: با توجه به اینکه سریال و فیلم اساس شبکه آیفیلم را تشکیل می‌دهد و به‌ویژه آن چیزی که مخاطب را جذب می‌کند نوستالژی است، در واقع پخش فیلم‌های سینمایی و سریال‌های دهه 60 و 70 جذابیت خاصی برای مخاطبان دارد چون با آن مجموعه‌ها خاطره داشته‌اند و دوباره دوست دارند آن حال و هوا برایشان تداعی شود.


محبی در پایان خاطرنشان کرد: یک نکته را هم نباید مخاطبان آی‌فیلم فراموش کنند، چرا که فیلم‌های قدیمی که کیفیت خوبی برای پخش ندارند، اما این مشکل هم از ابتدای راه‌اندازی شبکه مورد توجه قرار گرفت و پس از پیگیری و مذاکره‌های مفصل، شبکه موفق شد از طریق دفتر تهیه‌کننده و کارگردان آن مجموعه و در اختیار گذاشتن نگاتیو فیلم، نگاتیو یا ویدئوی فیلم‌ها را اسکن یا اصلاح رنگ و ...کند و پس از طی مراحل فنی با کیفیت بهتری در اختیار بینندگان قرار دهد. همچنین در یک ساختار نظام‌مند و درست، آنونس‌های جذابی به طور جداگانه تهیه می‌شود که کار بسیار باارزشی است.


انتهای پیام/4072/4031/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب