دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شریعتمداری:

بسته جدید ارزی، ترمز تقاضای ثبت سفارش را کشید

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پیش از ارائه بسته جدید ارزی، صفوف کیلومتری برای تقاضای ثبت سفارش تشکیل می‌شد که پس از آن، این روند متوقف شد.
کد خبر : 303792

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، «محمد شریعتمداری» عصر دوشنبه در نخستین همایش ملی «تشکل های اقتصادی ایران» افزود: پیش از بسته جدید ارزی، روزانه ٨٠٠ تا ٩٠٠ ثبت سفارش انجام می‌شد؛ اما این رقم اکنون به یک هشتم کاهش پیدا کرده است.


وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بخش قابل ملاحظه‌ای از تقاضاهای قبلی با هدف دریافت ارز دولتی ثبت می‌شد.
به گفته وی، در بسته سیاست ارزی جدید به دنبال این هستیم که واردات در مقابل صادرات را بدون هیچ محدودیتی برای تولیدکنندگانی که به کالای وارداتی نیاز دارند امکان‌پذیر کنیم. در این زمینه باید شرایطی ایجاد شود که فعالان اقتصادی بدون بروکراسی بتوانند از ارز حاصل از صادرات خود استفاده کنند.
شریعتمداری گفت: می‌توان در بسته جدید ارزی از این دست تصمیم‌ها اتخاذ کرد. به عنوان نمونه، اگر قرار باشد واردکنندگان، مابه‌التفاوت ارز نرخ ٤٢٠٠ تومانی بر پایه ثبت در سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی(نیما) را بپردازند، می‌توان این فرایند را به گونه‌ای طرحی کرد که این مابه‌التفاوت به صورت اقساطی پرداخت شود.
وی تاکید کرد ماه‌های آینده، شرایط تا حدی پیچیده خواهد بود؛ اما بعد از مدتی به شرایط آرام برخواهیم گشت و این امر به همراهی و مشارکت تشکل‌های اقتصادی نیازمند است.



انتهای پیام/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته