دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفتگو با آنا اعلام شد؛

انجام فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی گردشگری سیستان و بلوچستان از سوی دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان از انعقاد دو تفاهم‌نامه‌ با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان خبر داد.
کد خبر : 303597

سلطانعلی میر در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با تأکید بر لزوم جذب درآمدهای غیر شهریه اظهار کرد: «یکی از برنامه‌های مهم و جدی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان جذب درآمدهای غیر شهریه است که از اولویت‌های مدیریت دانشگاه نیز محسوب می‌شود.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: «یکی از این برنامه‌ها در حوزه گردشگری است. رایزنی‌های انعقاد دو تفاهم‌نامه در این حوزه با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام شده که مجموع رقم آن یک میلیارد و 200 میلیون تومان است. این طرح دو فاز دارد که فاز نخست آن به مبلغ 200 میلیون تومان به امضا رسیده و فاز دوم آن به مبلغ یک میلیارد تومان هم در مرحله بررسی‌های نهایی قرار دارد.»


همایش گردشگری با نگاه اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود


عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: «بر اساس این طرح، فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی توسعه گردشگری در استان سیستان و بلوچستان بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است. این استان ظرفیت‌های گردشگری متعددی از جمله کویر، دریا و ... دارد که تلاش می‌کنیم، معرفی شود. در همین راستا همایش گردشگری با نگاه اقتصاد مقاومتی نیز نیمه دوم سال جاری در دانشگاه آزاد زاهدان برگزار خواهد شد.»


وی اضافه کرد: «تلاش کرده‌ایم بر اساس برنامه‌ریزی‌های دقیق، فعالیت‌های مختلفی برای درآمدزایی انجام دهیم. برای مثال مکانی که در اختیار دانشگاه آزاد زاهدان بود به هتل تبدیل شده و اکنون در اختیار بخش خصوصی است. حدود 34 طرح دانش‌بنیان هم در هیأت امنای دانشگاه آزاد استان به تصویب رسیده است که می‌تواند منابع مناسبی نصیب دانشگاه کند.»


انتهای پیام/4062/4065/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته