دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1397 - 07:55
با اعتراف گردشگران خارجی؛

هیچ کشوری به‌اندازه ایران برای گردشگران امن نیست

یک فعال حوزه گردشگری گفت: با وجود تبلیغات زیاد علیه ایران، گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند اعتراف کرده‌اند که هیچ کشوری به‌اندازه ایران برای سفر امن نیست.
کد خبر : 342160
82504512-71563011.jpg

محسن گهستونی فعال حوزه گردشگری در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: اهمیت گردشگری بر کسی پوشیده نیست و در شرایط کنونی کشور گردشگری می‌تواند از نظر درآمدزایی ارزی جایگزین فروش نفت در کشور شود.


وی در ادامه اضافه کرد: متأسفانه موانع و مشکلاتی فراروی صنعت گردشگری وجود دارد که اجازه نمی‌دهد این صنعت آن‌طور که باید رشد کند.


این فعال حوزه گردشگری در ادامه تصریح کرد: با وجود آنکه در سال‌های اخیر بحث گردشگری به یک موضوع مهم و استراتژیک تبدیل‌شده است اما هیچ برنامه جامع و کاملی برای توسعه این صنعت وجود ندارد و تنها در سخنرانی‌ها و همایش‌ها به این موضوع پرداخته می‌شود بدون آنکه زیرساخت‌های لازم برای آن مهیا شود.


وی با اشاره به اینکه سواحل خلیج‌فارس می‌تواند به‌عنوان جاذبه گردشگری نقش مهمی در جذب گردشگر داشته باشد، ادامه داد: درحالی‌که جنوب ایران پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر دارد اما هیچ اتفاقی برای گسترش جاذبه‌های این منطقه رخ نداده است. درحالی‌که کشورهای جنوبی خلیج‌فارس با ایجاد پارک‌های آبی، جزایر توریستی و باغ‌های دریایی توانسته‌اند جهش بلندی در حوزه جذب توریست داشته باشند.


گهستونی با اشاره به اینکه کشورهای غربی و آمریکا مدام سعی می‌کنند چهره کشور ما را با تبلیغات نامناسب مخدوش کنند در ادامه افزود: این فضای تبلیغاتی سبب می‌شود برخی از گردشگران که آشنایی با کشور ما ندارند احساس کنند که در ایران امنیت وجود ندارد و به همین دلیل ایران را از لیست سفرهای خارجی خود حذف می‌کنند این در حالی است که به اعتراف بسیاری از گردشگرانی که برای سفر به ایران آمده‌اند هیچ کشوری در دنیا امنیت ایران را برای سفر ندارد.


این فعال حوزه گردشگری به نبود نیروی انسانی متخصص در کشور برای امور جهانگردی اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از لیدرها تجربه کافی برای هدایت و معرفی آثار به جهانگردان ندارند و همین موضوع می‌تواند اثر چشمگیری در کاهش گردشگر به ایران به‌حساب بیاید.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر ایران چند شبکه ماهواره‌ای به زبان انگلیسی را به تبلیغات جهانی در حوزه گردشگری اختصاص دهد می‌تواند جاذبه‌های ایران را معرفی و نقش مهمی در کاهش ترس جهانگردان نسبت به ایران داشته باشد. زیرا جاذبه‌های سنتی و تاریخی در ایران به‌اندازه‌ای است که درصورتی‌که تبلیغات درست از آن صورت گیرد می‌تواند هر جهانگردی را به سفر به ایران ترغیب کند.


انتهای پیام/4087


انتهای پیام/

برچسب ها: گردشگری
ارسال نظر
قالیشویی ادیب