دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1397 - 20:26
رئیس محیط زیست بندرترکمن خبرداد:

تداوم آتش‌سوزی در پناهگاه حیات وحش میانکاله

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن با بیان این که شبه‌جزیره میانکاله همچنان در آتش می‌سوزد، گفت: آتش به جزیره آشوراده سرایت نکرده است.
کد خبر : 303165

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، علی بیانی اظهار کرد: آتش‌سوزی در غرب کانال خوزینی در پناهگاه حیات‌وحش میانکاله در حوزه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست مازندران (بهشهر) شامگاه جمعه آغاز و صبح شنبه مهار شد.


وی با بیان این که در حدود ساعت 7 صبح شنبه به آتش در حدود یک کیلومتری کانال خوزینی در محدوده تحت مدیریت استان گلستان مهار شد، افزود: دوباره در ساعت ۱۰ صبح شنبه آتش‌سوزی در همان منطقه آغاز شد و تلاش برای مهار آتش سوزی ادامه دارد.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن ادامه داد: نیروهای حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی بندرترکمن، گمیشان و بندرگز و همکاران استان مازندران و ماهیان خاویاری، دریابانی و منابع شیلاتی گلستان برای مهار و اطفای حریق در میانکاله در تلاش هستند.


وی با بیان این که منطقه‌ای که درگیر آتش‌سوزی در حوزه تحت مدیریت استان مازندران قرار دارد، تصریح کرد: با ایجاد آتش بُر و وجود آب در کانال خوزینی احتمال سرایت آتش به آشوراده وجود ندارد.


بیانی با بیان این که پوشش گیاهی غالب منطقه‌ای که در آتش می‌سوزد، گونه‌های علفی است، یادآور شد: در آتش‌سوزی اولیه در پناهگاه حیات وحش میانکاله حدود ۱۸۰ هکتار از اراضی میانکاله با پوشش گیاهی درختچه‌های انار، گونه‌های علفی و سازیل (گونه علفی مانند نی) در آتش سوخت.


منبع: مهر


انتهای پیام/4009/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته