دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1397 - 11:10
سازمان بین‌المللی انرژی اعلام کرد؛

چالش برانگیز بودن بازار نفت پس از آغاز تحریم نفتی ایران

سازمان بین‌المللی انرژی اعلام کرد: تحریم نفت‌خام ایران ممکن است برای بازار نفت جهان «بسیار چالش‌برانگیز»  باشد.
کد خبر : 302939

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری آنا، با وجود توافق اعضای اوپک برای افزایش تولید نفت به منظور جلوگیری از برهم‌خوردن توازن عرضه و تقاضا در بازار، پس از آغاز تحریم نفتی ایران، سازمان بین‌المللی انرژی اعلام کرد که باز هم احتمال برهم خوردن تعادل بازار نفت پس از تحریم ایران وجود دارد.


شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد: گزارش ماهانه سازمان بین‌المللی انرژی حاکی از آن است که تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا ممکن است به طور چشمگیری تولید نفت جهان را تحت تأثیر قرار داده و روند ذخیره‌سازی نفت مازاد جهان را با مشکل مواجه کند.


گزارش ماهانه این سازمان اندکی پس از آغاز دور جدید تحریم‌های ایران منتشر شد.


در این گزارش آمده است: همچنان که تحریم‌ ایران، در کنار مشکلات دیگر، بر روند تولید نفت تأثیر می‌گذارد، حفظ روند تولید نفت، ممکن است بسیار چالش‌برانگیز باشد. بنابراین احتمال دارد شرایط بازار نفت در آینده، آرامش فعلی خود را از دست بدهد.


نیل آتکینسون، رئیس دایره صنعت و بازارهای نفت سازمان بین‌المللی انرژی در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: قطعاً در کوتاه مدت، مشکل جدی در مورد ذخیره‌سازی نفت نخواهیم داشت، چون عربستان، روسیه و یکی دو کشور حاشیه خلیج فارس، تولید خود را افزایش داده‌اند، اما در گزارش هم نوشته‌ایم که اگرچه ممکن است فعلاً همه چیز مطابق میل ما پیش برود، اما نمی‌توانیم چشم از این حقیقت بپوشیم که در ماه‌های آخر سال ممکن است شرایط ما تغییر کند و دچار محدودیت بیشتری در تولید نفت شویم و شاید آن زمان با خطر افزایش قیمت نفت مواجه باشیم.


انتهای پیام/ن



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته