دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سی‌ان‌بی‌سی نوشت؛

شیوه جالب ترکیه برای مقابله با تحریم‌ها

رئیس جمهور ترکیه از مردم این کشور خواست، دلارها و طلاهای خود را به ارز رایج این کشور تبدیل کنند تا با این روش به دولت برای مقابله با تحریم‌ها کمک کرده باشند.
کد خبر : 302876

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل آنا، در پی افزایش تنش‌های سیاسی و تجاری میان ترکیه و آمریکا ارزش لیر ترکیه باز هم پایین آمد.


شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی با اشاره به کاهش شدید ارزش لیر ترکیه به پایین‌ترین میزان خود اعلام کرد که رئیس جمهور ترکیه از مردم کشورش درخواست کرده است که دلارها و طلاهای خود را به لیر ترکیه تبدیل کنند. امروز حدود ساعت 8 صبح، لیر ترکیه با کاهش 11 درصدی ارزش خود به 7.081 لیر در برابر یک دلار رسید.


روابط سیاسی و تجاری ترکیه و آمریکا از روزی دچار تزلزل شد که ترکیه یک کشیش اوانجلیست آمریکایی به نام اندرو برانسون را به جرم همکاری با یک گروه تروریستی در سال 2016 بازداشت کرد.


ترامپ نیز در ماه جولای اعلام کرد که به‌خاطر دستگیری این کشیش آمریکایی، «تحریم‌های بزرگی» را در مورد ترکیه اعمال خواهد کرد.


وی امروز با ارسال پیامی در توییتر اعلام کرد که تعرفه فولاد و آلومینیوم ترکیه را به دو برابر افزایش می‌دهد. با این حساب، تعرفه فولاد ترکیه به 20 درصد و تعرفه آلومینیوم این کشور به 50 درصد بالغ می‌شود.


اردوغان نیز از مردم ترکیه خواست دلارها و طلاهای خود را به ارز رایج این کشور تبدیل کنند تا به این وسیله دولت را برای مبارزه با این «چالش ملی» یاری کرده باشند. وی اعلام کرد که از مردمش در برابر حملات اقتصادی قاطعانه دفاع خواهد کرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته