دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1394 - 10:38

سریع‌ترین مرد ایران: رکورد زیر 10 ثانیه دور از دسترس نیست/ رقابت پایاپایی با رضا قاسمی دارم

سریع ترین مرد ایران بیان داشت: زدن رکورد کمتر از 10 ثانیه دور از دسترس نیست
کد خبر : 30286

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، حسن تفتیان بعد از تورنمنت دوومیدانی کازانف قزاقستان سریع ترین مرد ایران شده است. او با زدن رکورد 10.10 در دوی 100 متر افزون بر کسب مدال طلای این مسابقات، سهمیه المپیک 2016 ریودوژانیرو را نیز به دست آورد. تفتیان در گفت‌وگو با خبرنگار آنا، در خصوص زدن رکوردی پایین‌تر از 10 ثانیه اظهار کرد:« باور کنید زدن چنین رکوردی دور از دسترس نیست. بارها با مربی ام در این خصوص صحبت کردیم و خدا رو شکر مسابقه به مسابقه به این رکورد نزدیکتر می‌شوم. امیدوارم با حمایت های مسئولان کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون دوومیدانی بتوانم به این هدف مهم برسم.»


سریع‌ترین مرد ایران درباره اینکه چه عواملی موجب شد در تورنمنت کازانف قزاقستان رکورد بسیار بهتری نسبت به مسابقات جایزه بزرگ تایلند از خود به جا بگذارد؟ تصریح کرد:« به نظرم 3 عامل مهم در کسب این موفقیت تاثیرگذار بود: اول اینکه شرایط پیست بسیار مساعد بود. تارتان پیست سفت بود و به درد دوهای سرعت می خورد در حالی که در رقابت‌های جایزه بزرگ تایلند شرایط این گونه نبود. دوم ارتفاع شهر آلماتی از سطح دریا زیاد بود و ورزشکاران راحت‌تر تنفس می‌کردند. نکته سوم هم رقابت پایاپای من و رضا قاسمی بود که سعی داشتیم عنوان سریع‌ترین مرد ایران را از آن خود کنیم.»


تفتیان در خصوص پاداش 10 میلیونی کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک، گفت:« جا دارد از ایشان به خاطر لطفی که به ما داشتند تشکر کنیم. ما به محض ورود از آلماتی قزاقستان به تهران حواله خود را دریافت کردیم. ان‌شاءالله کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون دوومیدانی دست از حمایت‌های خود نکشند تا بتوانیم روند رو به رشدمان را ادامه دهیم. ورزشکاران دوومیدانی ایران نشان دادند که ظرفیت بالایی دارند و به شرط حمایت متقابل مسئولان ورزش کشور می توانند کارهای بزرگی را انجام دهند.»


دونده تیم ملی در مورد اینکه چگونه می‌تواند رکوردش را بهتر از این کند تا در المپیک به جمع 8 نفر پایانی برسد، عنوان کرد:« من و دیگر نفرات راه‌یافته به المپیک نیاز داریم در مسابقات متعدد شرکت کنیم تا بتوانیم در رقابت‌های المپیک ریو به مراحل پایانی راه یابیم. همانطور که می دانید رقابت‌های المپیک در 3 مرحله برگزار می‌شود. در مرحله اول تمامی افرادی که سهمیه المپیک را کسب کرده‌اند شرکت می‌کنند که 24 از نفر از برترین‌ها به دور بعدی صعود می‌کنند. در مرحله دوم این 24 نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند تا 8 نفر از آنها به دور سوم راه یابند و در نهایت 3 نفر برتر صاحب مدال های طلا، نقره و برنز می شوند.»


وی افزود:« تمام تلاشم این است که با بهبود رکورد فعلی ام در المپیک حداقل به دور دوم و حداکثر به دور نهایی راه یابم. امیدوارم با حمایت هایی که از دوومیدانی می شود بتوانم نماینده خوبی برای کشورم در المپیک باشم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته