دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1397 - 17:15

روسیه تحریم‌های جدید آمریکا علیه خود را غیرقانونی خواند

پس از آن که انتشار خبر تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه روسیه باعث افت بی‌سابقه ارزش روبل شد، مسکو گفت این اقدام واشنگتن غیرقانونی و سخت‌گیرانه است.
کد خبر : 302712

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد: «با مشخص شدن استفاده کرملین از عامل اعصاب برای قتل یک جاسوس سابق و دخترش در سارلزبری بریتانیا، دولت ایالات متحده قصد دارد تحریم‌های جدیدی را در آخر ماه جاری میلادی علیه مسکو اعمال کند.»


موضوع قتل جاسوس سابق روس سرگئی اسکریپال و دختر او در انگلیس اتهامی است که روسیه بارها آن را رد کرده است.


مسکو عقیده دارد که این اتهام‌ها بخشی از برنامه‌های غرب برای خدشه‌دار کردن اعتبار بین‌المللی روسیه و بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های بیشتر هستند.


دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت:‌«این حرکت واشنگتن کاملا غیردوستانه بود.»


وی افزود:‌ «ارتباط مسکو با این قضایا غیرقابل قبول است و تحریم‌های جدید آمریکا کاملا غیرقانونی و برخلاف قوانین بین‌المللی هستند.»


سفارت روسیه در ایالات متحده نیز گفته است یافته‌های واشنگتن درباره پرونده اسکریپال فاقد مدرک و در نتیجه غیرقابل باور است.


در ادامه این بیانیه آمده است: «ما به شنیدن حرف‌های بدون مدرک و دور از واقعیت از جانب آمریکا عادت کرده‌ایم.»


به گزارش آنا، اسکریپال سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال 2010 با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از بریتانیا پناهندگی گرفت. در سال 2006 یک دادگاه روسیه‌ای اسکریپال را به‌دلیل همکاری با سرویس جاسوسی ام آی 6 در دوران خدمتش در ارتش روسیه به خیانت متهم کرده بود.


سال گذشته اسکریپال و دختر 33 ساله‌اش در یک مرکز خرید در شهر سالزبوری بی‌هوش پیدا شدند. به‌دنبال این حادثه، دولت بریتانیا روسیه را به دخالت داشتن در این حادثه متهم کرد.


انتهای پیام/4077/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته