دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1397 - 13:45
سی‌ان‌بی‌سی:

چین بهترین مشتری نفت ایران می‌ماند

شبکه سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد: چین همچنان مشتری تراز اول نفت ایران است.
کد خبر : 302551

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری آنا، با وجود هشدارهای آمریکا مبنی بر تحریم کشورهای نقض‌کننده تحریم‌های ایران، چین همچنان روابط تجاری خود را با ایران بعنوان مشتری تراز اول صنعت انرژی این کشور حفظ کرده است.


شبکه سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد: چین آخرین کشوری است که نسبت به هشدارهای آمریکا مبنی بر کاهش روابط اقتصادی با ایران اعلام بی‌توجهی کرده و اعلام کرده است که خواهان ادامه تعاملات تجاری با ایران است.


تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سه‌شنبه به اجرا گذاشته شد و ترامپ اعلام کرد که شرکت‌هایی که با ایران روابط تجاری برقرار کنند، حق تجارت با آمریکا را ندارند. ترامپ همچنین اعلام کرد که در هفته‌های آینده برنامه‌های سفت و سختی را عملی خواهد کرد که سخت‌ترین آن‌ها در رابطه با صنعت نفت ایران است.


رویترز امروز در گزارشی با اشاره به روابط رو به رشد چین با صنعت انرژی ایران نوشت: پکن همچنان از منافع تجاری خود دفاع خواهد کرد. دولت چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: روابط تجاری چین با ایران روشن، شفاف، منطقی و عادلانه است و قوانین شورای امنیت سازمان ملل را نقض نمی‌کند.


طبق آمار ارائه شده از سوی رویترز، چین سالانه حدود 15 میلیارد دلار نفت‌خام از ایران خریداری می‌کند و برترین مشتری انرژی ایران است. شرکت‌های نفتی دولتی سی‌ان‌پی‌سی و سینوپک نیز میلیاردها دلار بر روی توسعه میدان‌های نفتی ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب