دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1397 - 19:00
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم ؛

جوانگرایی و تقاضامحوری رویکرد وزارت علوم در عرصه پژوهش

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رویکردوزارت علوم در حوزه پژوهش و فناوری جوانگرایی، استفاده ازتجربه‌ها، جامع‌نگری و تقاضامحوری است.
کد خبر : 302548

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مهدی کشمیری چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی که در محل ساختمان اصلی این پارک برگزار شد، اظهار کرد: تجربه‌های خوبی در عرصه پژوهش و فناوری در کشور داریم و در بازنگری و بررسی این تجربه‌ها، نقش همکاری استانداری و دانشگاه با پارک‌ها بسیار پررنگ است و اگر مسئولان دانشگاه‌ها فضا را برای حضور پارک‌ها در دانشگاه فراهم کنند شاهد پاسخگویی به مطالبات حوزه علم و فناوری به راحتی هرچه تمام‌تر خواهیم بود.


وی افزود: پارک علم و فناوری در ماموریت‌های طراحی شده می‌تواند بسیار موفق باشد اما متقابلاً سازمان‌ها و ارگان‌هایی که برای اعتلای این هدف متحد می‌شوند باید پشتیبانی و حمایت خود را بیشتر کنند که به طور خاص دانشگاه‌ها و مدیریت‌های استانی در این زمینه نقش مهمی دارند.


قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در امور فناوری تاکید کرد: رویکرد ما در حوزه پژوهش و فناوری در حقیقت جوانگرایی، استفاده از تجربه‌ها و بازنگری در تجربیات کم و بیش ناموفق، جامع‌نگری و تقاضامحوری است.


کشمیری تصریح کرد: فضاسازی موفق دانشگاه برای پارک‌های علم و فناوری بسیار در پیشبرد اهداف و اعتلای جایگاه دانش و فناوری مهم است و براساس تجربیات گذشته، نقش مهم دانشگاه در تحقق اهداف پارک‌های علم و فناوری قابل مشاهده است و همکاری این مؤسسات بایکدیگر و کار جمعی می‌تواند دستاوردهای مهم و بزرگی در حیطه علم و تکنولوژی داشته باشد.


انتهای پیام/4007


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته