دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک تحلیلگر آمریکایی اعلام کرد؛

آغاز شمارش معکوس برای سقوط اقتصاد آمریکا

مدیر مؤسسه یورو پاسیفیک کاپیتال اعلام کرد: رشد دلار، توهمی بیش نیست و اقتصاد آمریکا به زودی سقوط خواهد کرد.
کد خبر : 302516

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری آنا، با وجود ترامپ با در پیش گرفتن سیاست‌های اقتصادی جدید، سعی در پایدار نگاه داشتن سلطنت دلار بر اقتصاد جهان دارد، اما کارشناسان اقتصادی می‌گویند که این سیاست‌ها هرچند دارای نتایج مثبت اندک باشند اما به زودی اقتصاد آمریکا را به قهقرا خواهند برد.


پیتر شیف مدیر مؤسسه یوروپاسیفیک کاپیتال در مصاحبه با راشا تودی اعلام کرد: سرمایه‌گذارانی که به جای طلا، بر روی اقتصاد آمریکا شرط‌بندی می‌کنند به زودی ناامید می‌شوند و قیمت طلا نیز سر به فلک خواهد کشید.


قیمت طلا در سال جاری از 1400 دلار به 1200 دلار کاهش یافته است. بعضی معتقدند که علت این مسئله، افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا است، اما پیتر شیف عقیده‌ای کاملاً برعکس دارد.


به عقیده وی همه این تصورات، ناشی از توهمی است که بر ذهن سرمایه‌گذاران سایه انداخته است. این توهم، رشد اقتصادی آمریکا و پیروزی این کشور در جنگ اقتصادی است،‌در حالی که اینطور نیست.


این کارشناس اقتصادی افزود: به نظر من وقتی حقیقت آشکار شود، قیمت طلا سر به فلک خواهد کشید و به سطحی بسیار بالاتر از سطح فعلی خواهد رسید.


وی معتقد است که وقتی ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد، اقتصاد این کشور همچون حباب بود، اما او «باز هم در این حباب، دمید». با این حال، حباب بازار سهام آمریکا به تازگی ترکیده است.


مدیرمؤسسه یورو پاسیفیک کاپیتال گفت: کاهش مالیات‌ها در آمریکا، تا حد بسیار اندکی به عنوان محرّک عمل کرد، اما کسری بودجه بیشتری که از کاهش مالیات‌ها به وجود آمد، خود تبدیل به بار سنگین‌تری بر دوش اقتصاد آمریکا شد که ارزش رشد اقتصادی موقّتی که از کاهش مالیات‌ها ایجاد شد را نداشت.


پیتر شیف تأکید کرد: اگر مالیات‌دهندگان، این کسری را با مالیات بر درآمد خود جبران نکنند، مجبورند بهای آن را با افزایش بدهی، تورم بیشتر و افزایش هزینه‌های مشتری‌ها بپردازند. همچنان که اقتصاد آمریکا به سمت رکود باز می‌گردد، باخت ما در جنگ تجاری به تدریج، قطعی می‌شود زیرا ما همین الان هم از یارانه‌هایی که اقتصادهای بیگانه به ما می‌پردازند و به ما اجازه می‌دهند به صورت نسیه محصولاتشان را بخریم، بهره می‌بریم.


و‌ی در پایان گفت: این ماجرا با سقوط دلار آمریکا به پایان می‌رسد و مردم برای خرید طلا هجوم خواهند برد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته