تبلیغات بهترین ابزار برای شناساندن ظرفیتهای استانی است
به گزارش خبرگزاری آنا از استانداری آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در آیین گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: «سیاهنمایی رسانهای برخیها نباید مانعی بر سر راه توسعه استان باشد.»
وی اضافه کرد: «تمام تلاش ما جذب سرمایهگذاری داخلی و خارجی برای توسعه اقتصادی منطقه است و در این باره از هیچ تلاشی فروگذار نمیکنیم.»
شهریاری با تاکید بر اینکه شرایط خاصی بر کشور از نظر اقتصادی حاکم بوده و آذربایجان غربی نیز متاثر از این شرایط است، بیان کرد: «دستاوردهای دولت نباید با شیطنت تعداد انگشت شماری از رسانهها زیر سوال برود.»
وی افزود: «رسانههای ارتباط جمعی به عنوان بازوان توانمند نظام میتوانند در کنار مسئولان برای رفع کمبودها و تبدیل آنها به نقطه قوت تلاش کنند.»
شهریاری ادامه داد: «نباید ضعفهای کوچک به عنوان ابزاری برای ضربه زدن به دولت مورد سوءاستفاده قرار گیرد و مردم دچار ناامیدی شوند.»
استاندار آذربایجان غربی گفت: «برخی مطبوعات مسیری را در استان پیش میبرند که در نهایت به ضرر استان تمام میشود و زمینه فرار سرمایهگذاران داخلی و خارجی را فراهم میکند.»
وی با توجه به برگزاری شورای توسعه پایدار غرب و شرق کشور در روزهای اخیر، گفت: «برنامههای خوبی برای استانهای مرزی در این شورا تصویب شده است و اعتبارات خوبی از ابتدای سال 98 برای استان تخصیص خواهد یافت.»
شهریاری با بیان اینکه در سایه مصوبههای این شورا، آذربایجان غربی در ابعاد مختلف رشد جهشی خواهد داشت، افزود: «در سال های گذشته همه توان مسئولان برای توسعه مرکز کشور معطوف شد اما در دولت تدبیر و امید این نگاه تغییر کرد و مصوبههای این شورا تغییر نگاه مسئولان را نشان خواهد داد.»
وی با توجه به روند توسعه متوازن استان در ابعاد مختلف، ادامه دا: «تا 2 سال گذشته تنها 36 درصد از آذربایجان غربی گازرسانی شده بود اما در سال جاری این میزان به حدود 55 درصد رسیده است و تا سال آینده ضریب برخورداری از گاز طبیعی در استان به 80 درصد میرسد.»
شهریاری با تاکید بر اینکه مشکل بیکاری تنها با جذب سرمایهگذاری حل میشود، گفت: «یکی از اولویتهای برای جذب سرمایهگذاری، وجود امنیت است و این نعمت بزرگ به خوبی در سطح استان فراهم شده است.»
استاندار آذربایجان غربی افزود: «اکنون 50 فعال اقتصادی برای سرمایهگذاری در استان درخواست دادهاند که از میان این درخواستها، پنج طرح سرمایهگذاری در هفته دولت کلنگزنی میشود؛ سه طرح از این تعداد مربوط به سرمایهگذاران خارجی است.»
شهریاری بیان کرد: «تبلیغات مناسب بهترین ابزار برای شناساندن ظرفیتهای استان است و رسانهها باید از ابزار تبلیغات برای توسعه سرمایهگذاری در استان استفاده کنند.»
وی ابراز امیدواری کرد که رسانهها و مسئولان با یکدلی و وحدت در راستای توسعه همه جانبه استان گام بردارند.
انتهای پیام/4046
انتهای پیام/