دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1397 - 07:45
رئیس دانشگاه صنعتی شریف به آنا خبر داد؛

فعالیت 400 شرکت دانش‌بنیان در اکوسیستم کارآفرینی دانشگاه شریف

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: حدود 400 شرکت دانش‌بنیان پیرامون دانشگاه صنعتی شریف فعالیت می‌کنند که این مساله نشان دهنده موفقیت دانشگاه در جهت رسیدن به دانشگاه کارآفرین است.
کد خبر : 302501

محمود فتوحی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره الزامات ورود به دانشگاه‌های نسل چهارم اظهار کرد: دانشگاه صنعتی شریف طی 10 تا 15 سال اخیر با ایجاد مراکز رشد، مراکز کارآفرینی و همچنین در سال گذشته با ایجاد پارک علم و فناوری تلاش کرده است تا به عنوان دانشگاه کارآفرین مطرح باشد و اقدامات موثری انجام دهد.


وی افزود: تعداد قابل توجهی از فارغ‌التحصیلان و استادان دانشگاه صنعتی شریف تاکنون موفق به تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان شده‌اند.


رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اکوسیستمی که پیرامون این دانشگاه ایجاد شده، تصریح کرد: حدود 400 شرکت دانش‌بنیان پیرامون دانشگاه صنعتی شریف فعالیت می‌کنند که این مساله نشان می‌دهد، دانشگاه موفق شده است در جهت رسیدن به دانشگاه کارآفرین اقدامات مثبتی انجام دهد.


فتوحی عنوان کرد: انتظارمان از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف این است که علاوه‌بر اینکه برای خودشان شغل ایجاد می‌کنند این توانایی را داشته باشند که تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را نیز به کار گیرند.


وی در پایان گفت: اگرچه نمی‌توان ادعا کرد که به طور کامل به دانشگاه نسل چهار یا کارآفرین دست یافته‌ایم اما رشد بسیار خوبی در این زمینه داشته‌ایم.


انتهای پیام/4007




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته