دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چرخی در بازار دوچرخه‌ تهران؛ قیمت‌ها تا 30 میلیون رکاب می‌‌زنند

کم‌تحرکی زندگی‌های آپارتمان نشینی، ترافیک شهرهای بزرگ و گرانی بنزین باعث می‌شوند که استفاده از دوچرخه راهکار مناسبی برای حل این مشکلات به نظر بیاید. با این حال خرید دوچرخه‌ چندان کم هزینه نیست.
کد خبر : 30243

خبرنگار گروه اقتصادی آنا برای اطلاع از قیمت انواع دوچرخه به یکی از مراکز فروش آن که میدان رازی تهران است، مراجعه کرد. در این منطقه انواع دوچرخه کودک تا بزرگسال وجود دارد.


به گفته یک فروشنده، برای خرید دوچرخه خوب که دارای استحکام بالایی است، می‌توان قطعات آن را به طور مجزا خریداری و آن را مونتاژ کرد. او معتقد است علاوه بر زیبایی و ایمنی، یک دوچرخه خوب باید قطعات بادوام داشته باشد.


دوچرخه شهری، دوچرخه توریستی، دوچرخه هیبرید، دوچرخه کورسی یا مسابقه‌ای و دوچرخه کوهستان از انواع دوچرخه است که متناسب با کاربرد آن قیمت‌های مختلفی دارند.


علاوه بر نوع و کاربرد دوچرخه، جنس قطعات آن از نظر سبکی و استحکام حائز اهمیت است. دوچرخه‌ها با مورد مصرف گوناگون از آلیاژهای متفاوتی ساخته می‌شوند، اما به طور کلی سه نوع آلیاژ در بازار موجود است؛ آهن، آلومینیوم و کربن. نوع کربن برای مصارفی خاص مثل مسابقات ورزشی استفاده می‌شود.








کیفیت پایین دوچرخه‌ها باعث شده آنها خیلی سریع تر از آنچه که باید مستهلک شوند و بعد از گذشت 3 تا 4 سال دیگر قابل استفاده نباشند

دوچرخه‌های قیمت‌های متفاوتی دارند. یک دوچرخه کاملا معمولی در بازار تهران حدود 700 هزار تومان قیمت دارد. با این حال یک دوچرخه مطلوب دست کم دو میلیون تومان فروخته می‌شود. گرچه در همین بازار دوچرخه‌هایی با قیمت 30 میلیون تومان هم وجود دارد.


مثل انواع وسایل تزیینی یا کاربردی که برای ماشین‌ها وجود دارد، دوچرخه‌ها هم می توانند به این وسایل مجهز شوند. انواع کیلومتر سنج، چراغ راهنما، چراغ جلو و عقب و آینه، جزو وسایلی هستند که می‌توان آنها را به دوچرخه اضافه کرد.


در همین زمینه رئیس اتحادیه دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به کیفیت پایین دوچرخه‌های وارداتی گفت: 99 درصد دوچرخه‌های موجود در بازار، وارداتی هستند و اغلب از کشور چین وارد می‌شوند.


محمد خادم منصوری با بیان اینکه برندهایی از قبیل «جاینت» و «کی تی ام» در حال حاضر بازار دوچرخه‌های ایران را در دست دارند، گفت: بیشتر واردکنندگان دوچرخه از قدیمی‌های این صنف هستند. به عنوان مثال واردکننده دوچرخه‌های «جاینت» در گذشته برند« قناری» را وارد می‌کرد.


او ادامه داد: دوچرخه‌های قناری از چنان استحکام و کیفیتی برخوردار بودند که چند نسل می‌توانستند از یک دوچرخه استفاده کنند، ولی متاسفانه امروزه کیفیت پایین دوچرخه‌ها باعث شده است آنها خیلی سریع تر از آنچه که باید مستهلک شوند و بعد از گذشت 3 تا 4 سال دیگر قابل استفاده نباشند.


وی در مورد قیمت دوچرخه‌ها هم گفت: دوچرخه‌های حرفه‌ای که فدراسیون دوچرخه سواری آن را تایید می‌کند را می‌توان حدود 18 میلیون تومان خریداری کرد، اما دوچرخه‌های 3 تا 4 میلیون تومانی هم می‌توانند پاسخگوی نیاز ورزشکاران باشند.


خادم منصوری کمترین قیمت یک دوچرخه را 500 هزار تومان اعلام کرد و گفت: توصیه می‌کنم از این دوچرخه‌ها استفاده نشود، چون کیفیت آنها پایین است و امنیت هم ندارند.


انتهای پیام/

برچسب ها: دوچرخه قیمت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته