دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1397 - 07:45
معاون آموزش و پژوهش دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

تالیف کتاب‌های دروس معارف به استا‌ن‌ها واگذار می‌شود/ ضرورت بازنگری موسمی در کتب معارف اسلامی

معاون آموزش و پژوهش دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بر ضرورت بازنگری موسمی و فصلی در کتب معارف اسلامی دانشگاه‌ها تاکید کرد.
کد خبر : 302301

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، حجت‌الاسلام قریشی در نشست اساتید گروه معارف اسلامی دانشگاه‌های استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در شرایط امروز مواجهه ما با دانشجویان و تیپ جوان جامعه نیازمند مهارت و توانایی بیشتر است و بر حسب تغییرات زمان نیازمند تغییرات در ارائه دروس هستیم.


وی با بیان اینکه اگر نتوانیم با زبان امروز مخاطب، با آنها ارتباط برقرار کنیم، دچار مشکل خواهیم شد، افزود: باید در راه رسالت الهی از ابزارهای نو به نحو احسن بهره لازم را ببریم.


قریشی با تاکید بر اینکه مخاطبان ما در دانشگاه ها به جد تحول طلب هستند، تصریح کرد: دانشجویان در ساختارهای کلیشه‌ای جای نمی‌گیرند و همیشه مایلند حرف های نو از ما بشنوند.


معاون آموزش و پژوهش دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به تغییر و نوآوری در ادبیات دینی و رویکردها، خاطرنشان کرد: در همین راستا باید توجه ویژه‌ای به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص نوگرایی مبنی بر اینکه محیط دانشگاه محیطی تحول طلب بوده و دائما احساس نو بودن دارد، داشته باشیم.


وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به لزوم تغییرات موسمی و فصلی دروس معارف اسلامی تاکید دارند، گفت: در همین راستا برای یک تحول در حوزه دروس معارف اسلامی باید در سه حوزه محتوا و اولویت های موضوعی کتب، نگارش و ادبیات کتب و اعمال علاقه‌مندی‌های مخاطبان در کتب تغییراتی داشته باشیم.
قریشی با تاکید بر اینکه دروس ما باید بر حسب نیازهای زمان باشد، افزود: کتاب‌های آینده ما باید به صورت موسمی و فصلی بازنگری شده و از ادبیات دینی تولید شده جامعه علمی در گرایش‌های مرتبط استفاده شود.


معاون آموزش و پژوهش دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به ضرورت بومی‌سازی دروس معارف اسلامی تاکید کرد و گفت: تالیف و تدوین کتاب‌ها نیز با جمعی از نویسندگان و استفاده از اساتید معارف اسلامی نیز باید انجام شود.


وی خاطرنشان کرد: روند تولید کتاب‌ها را نیز باید از انحصار مرکز در بیاوریم و به استان‌ها واگذار کنیم که امیدواریم دانشگاه‌ها نیز از این اقدام مهم حمایت کنند.


انتهای پیام/4060


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته