دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1397 - 07:48
نایب قهرمان دوچرخه سواری کوهستان آسیا:

مدال طلای کرانس کانتی کوهستان را در جاکارتا کسب می‌کنیم

رکابزن کوهستان ایران گفت: در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا این شانس را داریم تا بتوانیم مدال طلای ماده کرانس کانتی کوهستان را به دست آوریم.
کد خبر : 302089

فراز شکری درگفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص اردوهای تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: به غیر از اردوهای مختلفی که سال گذشته داشتیم، امسال در اردوی دو ماهه‌ای که در قاره اروپا داشتیم در پنج مسابقه مهم شرکت کردیم که تاثیر به‌سزایی در آماده‌سازی ما پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی داشت و در شرایط ایده‌آلی قرار گرفتیم.


وی افزود: من در دو ورلدکاپ شرکت کردم که اولین رقابت در جمهوری چک بود که در رده 111 جهان قرار گرفتم و سپس در ورلدکاپ ایتالیا حضور پیدا کردم که نزدیک به 30 رده صعود کردم و در رده 82 جهان ایستادم. بعد از آن در کاپ چهارم آلمان شرکت کردم که به مقام دوم رسیدم. سپس در تورنمنت سوئیس در جایگاه 20 جهان قرار گرفتم و در مسابقه‌های اسلوونی حضور پیدا کردم که عنوان ششم جهان را به دست آوردم.


رکابزن کوهستان ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر در اردوی ارتفاع کردکوی استان گلستان هستیم و تمرینات ویژه‌ای را دنبال می‌کنیم. شنبه هفته‌ آینده هم به اندونزی می‌رویم تا با توجه به اینکه روز 30 مرداد زمان مسابقه ما با رقیبان است، کاملا با شرایط آب و هوایی و همچنین فضای مسابقه آشنا می‌شویم و می‌دانیم که چه شرایط اقلیمی وجود دارد. برگزاری تمرین در آب و هوای جاکارتا ما را بیشتر برای رقابت با حریفان آماده می‌کند.


وی در خصوص اینکه اعلام شده بود از بین سه دوچرخه‌سوار ماده کرانس کانتی کوهستان دو نفر اعزام می‌شوند، اظهار کرد: من و محمد پورشریف نفرات اعزامی هستیم و فرزاد خدایاری هم دوچرخه سوار ذخیره است که تا زمان اعزام همراه ما تمرین می‌کند. اگر تا زمان اعزام مصدومیت یا مشکل دیگری برای دوچرخه سواران اعزامی به وجود آید، خدایاری جایگزین او می‌شود. البته پس از اعزام هر مشکلی هم به وجود آید، نمی‌توان فرد جدیدی را جایگزین کرد. این موضوع قانون هیأت برگزاری رقابت‌های دوچرخه سواری در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا است.


شکری درباره احتمال کسب مدال ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: ما نسبت به دوره قبلی که رقابت‌ها در اینچئون کره‌جنوبی برگزار شد قدرت بیشتری پیدا کرده‌ایم و نشان داده‌ایم در سطح قاره آسیا توانایی کسب مدال را داریم. اوایل امسال در مسابقه‌های قهرمانی آسیا توانستم به مدال نقره آسیا دست پیدا کنم و خانم فرانک پرتوآذر در بخش بانوان صاحب مدال برنز شد. شانس کسب مدال ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا در بخش مردان و زنان بسیار بالاست.


نایب قهرمان دوچرخه سواری کوهستان آسیا درباره بخت ایران برای کسب مدال طلای جاکارتا تصریح کرد: ما برای کسب بهترین مدال مسابقات شانس داریم. تمرینات بسیار خوبی را داشتیم و مهم‌ترین رقبای ما از ژاپن، چین و قزاقستان هستند. من پیش از این در چندین مسابقه موفق شده‌ام رقیب قزاقستانی را شکست دهم و ظرفیت این را دارم تا دوچرخه سواران ژاپن و چین را هم از پیش رو بردارم.


شکری در پایان در مورد اینکه از اردوی آماده‌سازی تیم ملی دوچرخه‌ سواری برای بازی‌های آسیایی رضایت کافی را دارد یا خیر، اظهار کرد: می‌شود گفت بهتر از عالی بود. ما عالی‌ترین شرایط را داشتیم و با برنامه‌های خوبی که جلو رفتیم، شانس زیادی برای موفقیت در جاکارتا را داریم.


انتهای پیام/4048


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته