دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1398 - 15:00
شکری در گفتگو با آنا:

در مسابقات هند، 563 کیلومتر رکاب می‌زنم

ملی‌پوش تیم دوچرخه‌سواری کشورمان گفت: تنها یک‌ ماه بعد از مدال مسابقات قطر، باید در رقابت‌های سنگین هند شرکت کنم که می‌خواهم در آنجا 563 کیلومتر رکاب بزنم.
کد خبر : 368631
shokriiiii.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فراز شکری دوچرخه‌سوار تیم ملی، سال پرکاری را پشت سر گذاشت. سالی‌که با نایب‌قهرمانی وی در مسابقات دوچرخه‌سواری قطر به‌پایان رسید. مصاحبه نوروزی آنا را با وی مشاهده می‌کنید


از مسابقات قطر صحبت کنید. فکر می‌کردید که در این رقابت‌ها صاحب مدال شوید؟


شکری: قبل از مسابقات به‌شکلی تمرین کرده بودم که 100 درصد مطمئن بودم روی سکو می‌روم اما رنگ مدالم را نمی‌دانستم. رقیب فرانسوی‌ام که قهرمان این مسابقه شد سومین حضور خود را در این تورنمنت تجربه می‌کرد اما من قبلاً یک‌بار تجربه شرکت در رقابت‌ها را داشتم که عنوان ششم این رقابت‌ها را از آن خود ساخته بودم.


با توجه به سوابقی که در مسابقات دیگر نقاط دنیا داشتید، ویژگی خاصی در رقابت‌های قطر بود که شما را به‌زحمت بیندازد؟


شکری: در این مسابقه هم مثل تمام مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستان و رقابت‌های کورسی، نفرات شرکت‌کننده برحسب رنکینگ پشت خط شروع قرار می‌گیرند. البته برای کسب نتیجه در مسابقات قطر لازم بود تمرینات تخصصی فراوانی داشته باشم. در این مسابقه علاوه بر مسافتی که باید رکاب بزنیم، لازم است در سه بخش از مسابقه دوچرخه‌مان را در شن‌های صحرا حمل کنیم و بدویم که این مسئله نیاز به‌توان بالایی دارد. زیرا شن‌ها کاملاً روان هستند و انرژی فراوانی از نفرات شرکت‌کننده می‌گیرند.


بعد از این فرصت استراحت کافی دارید یا این‌که باید بلافاصله برای مسابقات هند آماده شوید؟


شکری: تنها یک ماه بعد از مسابقات قطر، نوبت به رقابت‌های هند است که طی هفت روز در مسافتی 563 کیلومتری برگزار می‌‌شود. در بین رقابت‌های مرحله‌ای، این مسابقه یکی از سنگین‌ترین مسابقات است. البته این رقابت‌ها زیر نظر UCA برگزار نمی‌شود ولی جایزه خوبی برای نفرات برتر در نظر گرفته شده است که می‌تواند کمک‌حال ورزشکاران برای حضور در مسابقات بعدی باشد.


قبلاً در چنین مسافتی مسابقه داده‌اید؟


شکری: پیش از این، دو سال پیاپی در رقابت‌های سوییس که از سخت‌ترین مسابقات دوچرخه‌سواری آلپ است، شرکت کردم اما این مسابقات طی چهار روز و در مسافتی حدوداً 270 کیلومتری برگزاری می‌شود. اما رقابت‌های هند تقریباً دو برابر مسابقات سوییس است و یک مرحله 115 کیلومتری هم دارد.


فرصتی برای استراحت در نوروز هم داشتید؟


شکری: در نیمه اول فروردین باید در مسابقات هند شرکت کنم و به‌همین خاطر روز هشتم فروردین راهی این کشور شدم. البته قبل از تعطیلات نوروز هم به‌عنوان مدرس در اولین دوره کارگاه‌های پیشرفته دوچرخه‌سواری کوهستان حضور داشتم که در کمپ تیم‌های ملی و در روزهای19 و 20 اسفند برگزار شد.


با این شرایط امسال را در تهران و البته با تمرین آغاز کردید. سال‌تحویل‌های گذشته را چه کردید؟


شکری: سال گذشته در هنگام تحویل سال در ترکیه بودم. دو سال پیش هم تمریناتم را در هنگام تحویل سال در ترکیه انجام می‌دادم اما امسال در هنگام آغاز سال در ایران حضور داشتم. البته اگر فرصت داشته باشم و تمرینی نباشد، راهی بروجرد می‌شوم که فامیل‌های مادری‌ام آن‌جا حضور دارند.



درباره عید نوروز تهران بگویید. جذاب‌ترین نکته عید در تهران چیست؟


شکری: با توجه به‌این‌که در عید نوروز اکثر مردم تهران از این شهر سفر می‌کنند، تهران برای دوچرخه‌سواری بهترین جای ممکن است.


سفره هفت‌سین هم آماده کردید یا این‌که خانواده این‌کار را کردند؟ در بین سین‌ها کدام‌یک را بیشتر دوست دارید؟


شکری: این کار را خانواده انجام دادند. خود من در بین سین‌های هفت‌سین احساس علاقه خاصی به سبزه دارم و این سین را بیشتر از بقیه سین‌ها دوست دارم.


آرزوی‌تان در هنگام تحویل سال چه بود؟ کسب مدال یا چیزهای دیگر؟


شکری: به‌نظر من همان‌طور که همه‌ می‌گویند سلامتی مهم‌‌ترین چیزی است که انسان می‌تواند داشته باشد و من هم دوست دارم همه مردم سلامت باشند. جسم سالم باعث می‌شود که شرایط زندگی یک انسان تغییر کند و حتی در مسائلی چون طرز رفتار، رانندگی و سایر امور روزمره نیز اثرگذار باشد. به‌همین خاطر باید در ابتدا جسم سالم باشد تا به جامعه‌ای سالم رسید.    


انتهای پیام/4051/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: فراز شکری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته