دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ارگان دولت: آقای ترامپ به تهران بیایید!

اصلاح‌طلبان به رفتار‌های متناقض شهره هستند؛ این طیف از یک‌سو تاکید دارد که ۷۰ درصد مشکلات از مدیران و سیاست‌های غلط است، نه تحریم و از سوی دیگر بدون توجه به تجربه عبرت‌آموز برجام مدعی است که برای رفع مشکلات اقتصادی کشور باید با ترامپِ قمارباز مذاکره کنیم!
کد خبر : 301891

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، در کوران بحث داغ لزوم یا عدم لزوم مذاکره با آمریکا، «حسین موسویان» در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: «هنگامی که ترامپ چند روز قبل مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران را مطرح کرد، من شک نداشتم که ایران آن را رد خواهد کرد؛ لذا در مقاله منتشره در روزنامه اعتماد تحت عنوان "اگر جای روحانی بودم"، نوشتم که رئیس‌جمهوری در پاسخ به ترامپ، به وی پیشنهاد سفر به تهران بدهد. عده‌ای در داخل کشور از پیشنهاد من تعجب کرده، برخی آن را طنز خواندند و برخی هم به من نوشتند شما در چند مصاحبه اخیر تأکید کرده‌اید که در شرایط فعلی با مذاکره با امریکا مخالفید حالا چه شد که نظرتان برگشت؟ من قبلاً پنج دلیل خود در مورد مفید نبودن مذاکره در شرایط فعلی را توضیح داده‌ام و قصد تکرار ندارم. اما برای من روشن بود که اصرار ترامپ بر آمادگی برای گفتگو با تهران، بخشی از سناریوی از قبل طراحی شده دیپلماسی عمومی کاخ سفید علیه ایران است و بهتر است ایران با طرح سفر ترامپ به تهران، این سناریو را عقیم کند. البته، چون آقای ترامپ فردی غیرقابل پیش‌بینی است، ممکن است با پیشنهاد ایران برای سفر به تهران مثبت برخورد کند. در این صورت لابی اسرائیل و عربستان و نئوکان‌های امریکا با راه‌اندازی یک زلزله سیاسی در امریکا، مانع خواهند شد. دراین حالت هم باز توپ توی زمین واشنگتن خواهد ماند. دیدیم که بعد از مخالفت ایران با پیشنهاد ترامپ برای "گفتگوی بدون قید وشرط با ایران"، آقای ترامپ ظرف سه روز مجدد دوبار پیشنهاد گفتگو با تهران را مطرح کرده و مقامات تل‌آویو و ریاض هم سکوت کرده‌اند. امیدوارم که تهران متوجه ماجرا شده باشد».


در روز‌های گذشته روزنامه آرمان در مطلبی نوشته بود: «۷۰ درصد مشکلات از مدیران و سیاست‌های غلط است، نه تحریم». طیف اصلاح‌طلب پیش از روی کارآمدن دولت یازدهم نیز این مسئله را مطرح کرده بود، اما پس از آغاز به کار دولت یازدهم، این طیف تمامی امور کشور را به برجام گره زده و مدعی شد که مشکل رکود و تورم و بیکاری و حتی مشکل آب خوردن مردم با امضای برجام رفع می‌شود!


اصلاح‌طلبان در سال‌های اخیر همزمان با تقدیس برجام، با ادعا‌هایی همچون «تنها ۳۰ درصد اقتصاد کشور در اختیار دولت است»، «دولت پنهان در کار دولت روحانی کارشکنی می‌کند»، «مشکلات تقصیر دولت قبل است، روحانی مشغول آواربرداری است» و... از یک‌سو دولت را به فرافکنی ترغیب کرده و از سوی دیگر، افکار عمومی را به چشم دوختن به نقطه‌های خیالی تشویق می‌کردند.


اصلاح‌طلبان به رفتار‌های متناقض شهره هستند؛ این طیف از یک‌سو تاکید دارد که ۷۰ درصد مشکلات از مدیران و سیاست‌های غلط است، نه تحریم و از سوی دیگر بدون توجه به تجربه عبرت‌آموز برجام مدعی است که برای رفع مشکلات اقتصادی کشور باید با ترامپِ قمارباز مذاکره کنیم!


به عبارت دیگر، این جماعت که مدعی تسلط به زبان دیپلماسی است، از یکسو مدعی است که علت اصلی به ثمر نرسیدن برجام، «ترامپِ دیوانه مزاحم» است و از سوی دیگر مدعی است که برای بهبود شرایط اقتصادی باید با آن دیوانه مزاحم مذاکره کنیم!


منبع: مشرق


انتهای پیام/4001


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته