دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تقسیم کشور به مناطق آمایشی ده‌گانه، فرصت یکسان در اختیار دانشجویان قرار داده است

دبیر حیطه علمی استدلال بالینی در دهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور، با استقبال از تقسیم کشور به مناطق آمایشی ده‌گانه گفت: این امر فرصت یکسان در اختیار همه دانشجویان گذاشته است.
کد خبر : 301857

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، آناهیتا صادقی اظهار کرد: امسال در حیطه استدلال بالینی 500 نفر از سراسر کشور شرکت کردند و این آمار نسبتا خوب در پی یک اتفاق جدید رخ داد، این اتفاق جدید، تقسیم کشور به مناطق آمایشی ده‌گانه و تاکید بر مشارکت دانشجویان همه مناطق در المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی بود که سبب شد همه دانشگاه‌ها موظف بشوند فراگیران و دانشجویان خود را به شرکت در این آزمون ترغیب کنند.


صادقی یادآوری کرد: حیطه استدلال بالینی یکی از مهمترین حیطه‌های طبابت است و لذا طبیب بر اساس کسب این علم و استدلال درست بر بالین بیمار می‌تواند آزمایشات و درخواست‌های پاراکلینیک که نیاز ضروری بیمار هست را درخواست کند.


وی گفت: خوشبختانه با آمایشی شدن مناطق، این فرصت حتی برای دانشگاه‌های کوچک هم فراهم شده است.


دبیر حیطه علمی استدلال بالینی ضمن تشریح فرایند طراحی سوال گفت: در کمیته فنی طراحی سوال تصمیم گرفته شد که طراحان سوال از اعضای مختلف هیأت علمی 10 منطقه آمایشی که با این حیطه آشنایی کامل دارند و تجربه کافی را کسب کرده‌اند انتخاب شوند.


وی همچنین خاطرنشان کرد: بحث امنیت و کیفیت سوالات برای کمیته فنی طراحی سوال از اهم موارد بود و در ارزیابی علمی دانشجویان بسیار دقت شد تا حقی از کسی ضایع نشود.


صادقی با قدردانی از سازمان سنجش، معاونت آموزشی وزارت بهداشت، تیم اجرایی المپیاد و داوران بسیارخوبی که از همه مناطق آمایشی در المپیاد امسال همکاری کردند ابراز امیدواری کرد اهمیت و توجه به استدلال بالینی صحیح در بین پزشکان سراسر کشور اشاعه پیدا کند.


انتهای پیام/4040


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته