دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1397 - 14:18
رئیس فدراسیون دو و میدانی:

ورزشکار آقا و خانم برای ما تفاوتی ندارد/ جاکارتا میدانی برای کسب تجربه نیست

رئیس فدراسیون دو و میدانی گفت: بهترین‌ها را برای اعزام به بازی‌های آسیایی درنظر گرفتیم و ورزشکار خانم و آقا برای ما تفاوتی ندارد.
کد خبر : 301799

مجید کیهانی رئیس فدراسیون دو و میدانی ظهر امروز در نشست خبری این فدراسیون در جمع خبرنگاران گفت: فدراسیون دو و میدانی در چند ماه گذشته به دلیل پیش رو بودن بازی‌های آسیایی تلاش‌های زیادی کرد که امیدوارم به موفقیت در بازی‌های آسیایی ختم شود.


وی افزود: خوشبختانه با برنامه‌هایی که در سال گذشته داشتیم به نتایج بسیار خوبی رسیدیم و نفرات تیم ملی دو و میدانی جایگاه خود را در سطح آسیا و حتی جهان مستحکم کردند. این موضوع هم کار ما را در سازمان تیم‌های ملی خیلی آسان کرد و هم امکان برنامه‌ریزی بهتر را به ما داد. تقریبا از مهرماه سال گذشته ترکیب تیم ملی در بازی‌های آسیایی برای ما مشخص بود و امروز شاکله اصلی آن تیم یعنی حدود ۹۰ درصد همان نفرات بودند.


رئیس فدراسیون دو و میدانی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته گفت: ما دو راه داشتیم یا روی نفرات دارای شانس برای بازی‌های آسیایی تمرکز کنیم یا منابع محدود دو و میدانی را روی جامعه آماری زیادی از ورزش دو و میدانی توزیع کنیم که اینکار را نکردیم. ما نفرات را مشخص کردیم و متناسب با نتایج بدست آمده در مسابقات قهرمانی آسیا منابع را توزیع کردیم. بنابراین تمرکز ما کار برای نفرات دارای حداکثر شانس برای بازی‌های آسیایی بود که قطعا اعتراضاتی نیز در پی داشت که طبیعی است.


وی افرود: برای تدارکات تیم جاکارتا هشت مربی خارجی استخدام کردیم. در سایر موارد نیز مربیانی همچون سجاد مرادی و سایرین ما را کمک کردند تا فصل را پشت سر بگذاریم. به گواه همه دوستان بیشترین مسابقات تدارکاتی را فراهم کردیم تا تیم آماده شود و ۱۶ سهمیه را قطعی کردیم. هرگز به دنبال محدودیت نبودیم اما پای استراتژی خود ایستادیم که یا ورزشکار دارای شانس مدال قطعی یا ورزشکار دارای شرایط جنگ برای کسب مدال را به بازی‌ها اعزام کنیم.



کیهانی عنوان کرد: ممکن بود ما ۱۶ نفر از سهمیه اختصاص داده شده را بفرستیم یا ۱۲ نفری که قطعی شد و یا حتی شاید هشت نفر را می فرستادیم. همه چیز به عملکرد و استراتژی ما بستگی داشت. ورزشکاران ما در رقابت‌های زیادی در خارج از کشور شرکت کردند چرا که ما باید اول تیرماه ترکیب کلی ۲۰ نفره را به کمیته ملی المپیک اعلام می کردیم. بعد از مسابقات بلاروس تصمیم به اعزام ۱۳ نفر گرفتیم و بعد از فینال لیگ طلایی هم تصمیم گرفتیم ۱۲ نفر را به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم، یعنی این ۱۲ نفر از جمع همان لیست ۲۰ نفره انتخاب شد.


وی ادامه داد: تصمیمی که در سازمان تیم‌های ملی گرفته شد بر اساس واقعیت‌های موجود در دو و میدانی بوده است. مگر می‌شود ورزشکاری شایستگی حضور در بازی‌های آسیایی را داشته باشد و ما مخالفت کنیم؟ ما فقط استراتژی و اصول خود را رعایت کردیم و پای اصول خود ایستادیم. اردوهای‌ ما برای بازی‌های آسیایی جاکارتا را در ۹ ماه گذشته بدون وقفه در شرایط ایده‌آل ورزشکاران برگزار کردیم.


رئیس فدراسیون دو و میدانی با اشاره به تیم ملی اعزامی به بازی‌های آسیایی گفت: به همه منتخبان تبریک می گویم و از همه ۱۲ نفر می خواهم برای کسب افتخار برای ورزش کشورمان با تمام وجود بجنگند. برخی ورزشکاران ما تلاش‌های زیادی کردند و در رقابت‌های زیادی جنگیدند اما نتوانستند در ترکیب تیم ملی اعزامی قرار بگیرند که به آنها می گویم دو و میدانی تمام نشده است، با بودن یا نبودن کیهانی چیزی تمام نمی شود. به همه کسانی که می گویند حقشان بوده است ولی در تیم اعزامی نیستند خسته نباشید می‌گویم و از آنها می‌خواهم برای رقابت‌های آتی تلاش کنند.


کیهانی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر اینکه سهمیه بانوان را کاهش دادند، عنوان کرد: من از شما تقاضا دارم ورزشکار خانم و آقا نگویید، برای ما هیچ تفاوتی ندارد و هر ورزشکاری که شانس کسب مدال را داشت به این مسابقات اعزام شدند. استراتژی ما برای هر مسابقه متفاوت است، در مسابقات نوجوانان موضوع اصلی کسب تجربه و حضور ورزشکاران است اما در برخی مسابقات نگاه به این صورت نیست. ما این استراتژی را برای جاکارتا نداریم و صرف حضور برای ما مهم نیست. ورزشکاری که در شرایط مسابقه نیست نباید انتخاب شود، ما هم اعتقاد داریم آرانی یک دو و میدانی کار مستعد است و باید روی آن سرمایه‌گذاری کرد اما جای این کسب تجربه و سرمایه‌گذاری جاکارتا نیست.


کیهانی در پاسخ به این سوال که چرا مثل بسیاری از فدراسیون‌ها فرصت را به نوجوانان دارای استعداد برای حضور در بازی‌های آسیایی ندادید گفت: نگاه خیلی از فدراسیون‌ها نگاه کسب تجربه و دیده شدن است اما استراتژی ما کاملا متفاوت است. برای تیم ملی نوجوانان و مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا موضوع متفاوت و استراتژی حضور حداکثری بود. من هم اعتقاد دارم ورزشکار ما باید در مسابقات مختلف حضور پیدا کند و تجربه خوبی داشته باشد اما ما این استراتژی را برای بازی‌های آسیایی نداشتیم. برخی فدراسیون‌ها شاید صرفا حضور در بازی‌های آسیایی برایشان افتخار آفرینی باشد اما ما ورزشکار ناآماده را به بازی‌ها نمی‌بریم. ما هم اعتقاد داریم روی ورزشکارانی مثل آرانی باید سرمایه‌گذاری شود اما نه در بازی‌های آسیایی. برخی ورزشکاران را اگر در جاکارتا می‌بردیم ناامید می‌شدند و معتقدیم این فرصت را باید در رقابت‌های دیگری در اختیارشان بگذاریم.


وی افزود: سپیده توکلی با رنکینگ پنج در آسیا، الهام کاکلی با رنکینگ هفدهم آسیا، ساجده فانی با رنکینگ ۲۱ در آسیا و فرزانه فصیحی با رنکینگ ۲۲ در آسیا و ریحانه آرانی با رنکینگ ۱۸ در آسیا پنج ورزشکاری هستند که شانس حضور در بازی‌های آسیایی را داشتند و از بین آنها بیشترین شانس‌ها را انتخاب کردیم.


رئیس فدراسیون درباره اضافه شدن کاکلی به جمع ۱۱ مسافر جاکارتا گفت: الهام کاکلی با رنکینکش جلوتر از رضا قاسمی و کیوان قنبرزاده است. هدف ما برای او در جاکارتا صعود به فینال ۲۰۰ متر است. این سهمیه اصلا دلجویی او به خاطر جاماندنش از رقابت‌های ترکمنستان نیست، بلکه رکوردش بهترین رکورد ۲۰۰ متر است.


کیهانی دو و میدانی در پاسخ به این سوال که آیا شما تعداد ورزشکارانتان را کاهش دادید تا همراهان بیشتری به جاکارتا بروند افزود: در همه فدراسیون ها ۵۰ درصد ورزشکاران نفرات همراه اعزام می‌شد، برای ما هم مصوب شد ۱۶ ورزشکار و هشت همراه اعزام کنیم. با کم کردن سهمیه ورزشکاران می‌خواستند تعداد همراهان ما را هم کم کنند ما هم به شدت مقاومت کردیم. امکان ندارد ما ورزشکارانی را خط بزنیم و همراه ببریم.


وی در پاسخ به اینکه چرا لیست ورزشکاران اعزامی به جاکارتا دیر اعلام شد، عنوان کرد: 20 نفر اولیه از اول تیرماه مشخص بود و بعد کم کم انالیز کردیم و یک سری ورزشکاران حذف شدند.


رئیس فدراسیون دو و میدانی در مورد پرچمداری احسان حدادی عنوان کرد: امیدوارم کیمیا علیزاده مصدومیتش تا زمان بازی‌های اسیایی جاکارتا برطرف شود اما اگر این چنین نشد، بدون شک احسان حدادی با سه مدال طلای بازی‌های آسیایی اینجئون، گوانگ ژو و دوحه و پنج مدال طلای آسیا یکی از ورزشکاران شایسته برای پرچمداری است.


کیهانی در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی آنا مبنی بر اینکه هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک ممکن است به حضور علیزاده بدون اینکه در مسابقات شرکت کند رأی دهد گفت: در چندسال اخیر از رشته‌های مختلف پرچمدار انتخاب کردند و حالا این بار حق دو و میدانی است که پرچمدار شود.


انتهای پیام/4051/4057




انتهای پیام/

برچسب ها: کیهانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته