دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1397 - 00:54
گفتگوی اختصاصی سرمربی تیم ملی واترپلو با خبرگزاری آنا؛

واترپلو برای رشد یک پله‌ای به جاکارتا می‌رود/ ایران با سیستم هدفمند به المپیک صعود می‌کند

سرمربی تیم ملی واترپلو گفت: با نگاهی منطقی و عاقلانه به این نتیجه می‌رسید که تیم ملی ایران در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا رشد یک پله‌ای خواهد داشت و صاحب مدال می‌شود.
کد خبر : 301776

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا،‌ الکساندر چیریچ مربی صربستانی واترپلو کارشناس مدیریت ورزش با تخصص لیسانس مربیگری واترپلو از دانشگاه مدیریت ورزش بلگراد است. او از سال 2015 هدایت تیم ملی واترپلو ایران را برعهده دارد و موفق شده تغییرات محسوسی را در این تیم ایجاد کند تا جایی که شاگردان او یکی از مدعیان کسب مدال در بازی‌های آسیایی جاکارتا هستند.


چیرو لقب سرمربی تیم ملی واترپلو است. او به همراه وحید رضایی دستیارش که نقش مترجم او را هم دارد، مهمان خبرگزاری آنا بود و به سوالات گوناگون و متنوعی از جمله علت حذف تیم ملی صربستان در جام جهانی 2018 روسیه پاسخ داد.


چیریچ در خصوص اینکه چه شد که هدایت تیم ملی واترپلوی ایران را پذیرفت، گفت:‌ زمانی که بازی کردن را کنار گذاشتم خواستم در ورزش بمانم و راهی جز این نداشتم که به عنوان یک مربی در ورزش واترپلو باقی بمانم. خانواده واترپلو در دنیا کوچک است. بلافاصله که یک ورزشکار بازنشسته از بازی می‌شود وارد دنیای مربیگری می شود و پیشنهادهای مختلفی به دستش می‌رسد. ارتباط من با فدراسیون ایران برقرار شد و در صحبت‌هایی که با رئیس فدراسیون داشتم، سرمربی تیم ملی واترپلو ایران شدم.


وی ادامه داد: من زمانی که مسابقات فیناترافی در تهران برگزار می‌شد به ایران آمدم. مذاکراتی با فدراسیون ایران داشتم به مدت سه هفته نظارت روی فعالیت واترپلوی ایران داشتم و مسئولیت هدایت تیم ایران را پذیرفتم. پس از آن 46 نفر را علاوه‌ بر 11 ملی‌پوش دعوت کردم و فعالیتم را از سال 2015 در ایران آغاز کردم.


ژاپن و قزاقستان معیار نزدیک شدن به جهان واترپلو


سرمربی تیم ملی واترپلو در خصوص اینکه او قبلا گفته بود میان واترپلوی ایران و واترپلوی پیشرفته جهان فاصله زیادی بوده و در این سه سال که او هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشته، توانسته این فاصله را کم کند یا خیر، اظهار کرد: زمانی که از واترپلوی کلاس یک دنیا صحبت می‌کنیم در آسیا به ژاپن و قزاقستان می‌رسیم. تیم‌هایی که برای مسابقات جهانی انتخاب می‌شوند. حالا فاصله ما با این تیم‌ها چقدر است؟هر چقدر که به آنها نزدیک شویم به دنیا نزدیک شده‌ایم.


وی افزود: تیم‌های ژاپن و قزاقستان در 20 سال اخیر خیلی جدی‌تر به ورزش واترپلو پرداخته‌اند و به سطح یک جهانی نزدیک شده‌اند من امیدوارم در این سه سال که من سرمربی تیم ملی بودم و فاصله‌مان را تا حدودی کم کرده‌ایم در آینده هم بتوانیم به آنها نزدیک‌تر شویم و فاصله‌مان را از بین ببریم. در این سه سال کارهای مختلفی انجام دادیم به برخی از اهداف خود نزدیک شده‌ایم ولی برای رسیدن به اهداف بزرگتر باید فعالیت‌هایمان را با دقت بیشتری جلو ببریم. من دوست دارم که در ایران بمانم ولی اگر من هم سرمربی تیم ملی کشور شما نبودم امیدوارم این مسیر باز هم ادامه پیدا کند. چیزی که از همه مهم‌تر است دنباله‌دار بودن تلاش برای رسیدن به اهداف عالی است تا بتوانیم برای لیگ جهانی و مسابقات بین‌المللی انتخاب شویم.


باشگاه‌ها نماد تمامی ورزش‌ها


چیریچ خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم تنها در خصوص تیم ملی بزرگسالان صحبت کنم ما تیم ملی جوانان و رده‌های سنی پایین‌تر را داریم همان‌طور که قبلاً گفتم استمرار در رسیدن به اهداف نیازمند تلاش باشگاه‌ها هم هست ما باید سیستم مشخصی داشته باشیم که نیازمند همکاری باشگاه‌ها است. تیم ملی نمی‌تواند با تمامی واترپلوئیست‌های ایران تمرین کند و همه را آماده رقابت‌ها کند. نماد و نمای همه ورزش‌ها باشگاه‌ها هستند پس آنها باید بهتر و حرفه‌ای تر کار کنند و بازیکنان شایسته‌ای را تربیت کنند. از باشگاه‌های خوب بازیکنان لایق می‌آیند و با یک انتخاب صحیح می‌توان برترین‌ها را برای تیم ملی انتخاب کرد. پس با انجام کار تخصصی روی بازیکنان است که آنها به تیم ملی می‌رسند.


وی ادامه داد: چیزی که من متوجه شدم این است که در ایران تیم‌ها دو ماه مانده به شروع مسابقه‌ها تمرینات خود را شروع می‌کنند. عازم مسابقه می‌شوند و سپس به ایران بازمی‌گردند. اردوی تیم تعطیل می‌شود تا مسابقه بعدی که دو ماه مانده به شروع آن دوباره تیم‌ها فعالیتشان را برای حضور در آن تورنمنت‌ آغاز می‌کنند.


راهکار مناسب برای رشد واترپلوی ایران


سرمربی تیم ملی واترپلو در واکنش به این موضوع که محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو خودش واترپلوئیست بوده و توانسته امکانات سخت‌افزاری لازم را برای تیم ملی واترپلو فراهم کند یا خیر، تصریح کرد:‌ امکانات همیشه می‌تواند بهتر و بهتر باشد چون وقتی دنیا رو به پیشرفت است به طور حتم امکانات نیز باید مناسب‌تر باشد. به عنوان یک انسان منطقی می‌دانم کشور ایران از لحاظ بین‌المللی در چه شرایطی قرار گرفته است. اگر بخواهیم تدارکات با کیفیتی داشته باشیم باید به اروپا برویم. می‌دانم سفر به اروپا برای ایران ارزان تمام نمی‌شود برای همین فدراسیون ایران راه‌های مختلفی را جستجو کرده تا ارتباطی ایجاد شود و بتوانیم اقتصادی‌تر جلو برویم.


چیریچ ادامه داد: محسن رضوانی رئیس فدراسیون به دلیل ارتباطات جهانی خوبی که دارد با ایتالیا ارتباط دوطرفه‌ای را برقرار کرده است که رفت و آمد دو جانبه‌ای صورت پذیرد. همچنین این ارتباط با سنگاپور هم ایجاد شده است. ما به این دو کشور می‌رویم و هزینه‌ها را آنها تقبل می‌کنند من هم خودم را تحت فشار قرار دادم و با ارتباطاتی که در صربستان داشتم سعی کردم تا بتوانیم از امکانات کشورم به سود ایران که هدایت تیم ملی آن را برعهده دارم، استفاده کنیم. وقتی به صربستان که قهرمان المپیک شده است می‌رویم باید هزینه کنیم ولی با استفاده از وجهه بین‌المللی محسن رضوانی و ارتباطاتی که من دارم این هزینه‌ها را پرداخت نکردیم.


کمبود بازی‌های واترپلوئیست‌های ایرانی


وی افزود:‌ در آخرین اردویی که داشتیم با تیم پارتیزان بازی کردیم در استخر این تیم تمرین کردیم. حتی با تیم جوانان پارتیزان هم بازی دوستانه‌ای برگزار کردیم. تیم پارتیزان قهرمان صربستان بوده و در لیگ قهرمانان اروپا هم شرکت کرده است. این موضوع چندین سال است که ادامه دارد. در خصوص امکانات باید بگویم که ما همه چیز را کمابیش داریم. رئیس فدراسیون هم حداکثر کوشش خود را کرده تا ما کمبودی نداشته باشیم ولی آن چیزی که نیاز ما بوده است تعداد بازی دوستانه است و همین‌طور بین‌المللی. بازیکنان اروپا در یک سال به طور میانگین 100 بازی برگزار می‌کنند که 80 بازی در جریان مسابقات باشگاهی است و 20 بازی ملی می‌باشد ولی در ایران در بهترین شرایط در یک سال 30 بازی انجام می‌دهند که آمار قابل قبولی نیست. آنچه نیاز ایران است بازی‌های با کیفیت است که ما را به جلو هول می‌دهد ولی متأسفانه آن را در شرایط کنونی نداریم.



دشواری‌های انتخاب ملی‌پوشان تیم ملی


چیریچ در خصوص اینکه توانسته آمادگی جسمانی ملی‌پوشان واترپلوی ایران را همانند واترپلوئیست‌های تیم ملی صربستان بالا ببرد، تاکید کرد: من در سه سال اخیری که هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشتم تلاش کردم تا ملی‌پوشان واترپلو را از لحاظ بدنی همانند سیستمی که در صربستان وجود داشته تربیت کنیم. من میلیون‌ها بار گفته‌ام انتخاب بازیکنان برای داشتن یک تیم خوب کار پیچیده و سختی است. ورزشکاران باید مراحل بسیار زیادی را باید بگذرانند. فقط مسائل فیزیکی و بدنی نیست.


وی ادامه داد: در صربستان سیستم به این گونه است که کودکان هشت تا 9 سال را از لحاظ جسمانی که شامل وزن، قد و دیگر قابلیت‌ها است مورد سنجش قرار می‌دهند. تست‌های روانشناسی از آنها انجام می‌گیرد. مرحله به مرحله فیلتر می‌شوند. تست‌های فیزیکی، سرعت، چابکی و قدرت بدنی انجام می‌شود تا استانداردهای لازم را به دست آورند و آن وقت مجوز ورود به تیم ملی را به دست بیاورند. ما در آخرین اردویی که داشتیم توسط روانشناس تیم ملی صربستان تستی را از ملی‌پوشان واترپلوی ایران گرفتیم که ثابت شد خیلی از بازیکنان ما فاقد استانداردهای مورد نظر جهانی بودند. نمی‌خواهم بگویم در چه سطحی هستیم ولی آن استانداردی که صربستان دنبال می‌کند را نداشتیم. ما مشکلی که داریم این است که نمی‌توانیم در ایران همانند صربستان نفرات تیم ملی را انتخاب کنیم چون در ایران انتخاب از بین 50 نفر است و در صربستان 500 نفر برای انتخاب وجود دارد.


مربی سختگیری نیستم


سرمربی تیم ملی واترپلو در خصوص اینکه او مربی سختگیری برای شاگردانش در سه سال گذشته بوده است یا خیر، اظهار کرد:‌ در صربستان من آموخته‌ام که رمز موفقیت در کار تیمی است. ما ملتی هستیم که بسیار سخت‌کوش زندگی می‌کنیم تا در برابر مشکلات بهترین دفاع را انجام دهیم. من هیچ وقت از خودم تعریفی به عنوان یک مربی سختگیر ندارم. من به سیستم اعتقاد دارم که باید رعایت شود. ما در تمامی ورزش‌های گروهی و تیمی در دنیا جزء بهترین‌ها هستیم. آمار این را در مورد صربستان می‌گوید. خودپسندی و خودخواهی در کارگروهی هیچ جایی ندارد خودبینی معنی نمی‌دهد و باید در خدمت تیم باشید. این فلسفه ما در صربستان بوده که در ورزش هم آن را اجرایی کرده‌ایم. من سختگیر نیستم و به سیستم احترام می‌گذارم. اگر تیم را یک ارکستر در نظر بگیریم و اجازه دهیم هر کسی ساز خود را بزند موسیقی تولید نمی‌شود. من نظم و جدیت و رعایت قواعد را می‌خواهم.


مافیا عامل حذف صربستان در جام جهانی روسیه


وی در خصوص اینکه علت حذف تیم ملی فوتبال کشورش در جام جهانی را چه می‌داند، گفت: دلیلش وجود مافیا در فوتبال است مربی تیم که نام فامیلی‌اش مسلم است بعد از صعود تیم به جام جهانی این سمت را برعهده گرفت. مشخص است رئیس فدراسیون فوتبال صربستان به فکر جیبش بوده است که یک مربی موفق را برکنار کرد و فردی را بالای سر تیم قرار داد که توانایی کمتری از مربی قبلی داشت. مافیای فوتبال از دولتمردان صربستان هم قوی‌تر بوده و علت عدم موفقیت تیم ما در جام جهانی این موضوع بوده است.



علت داد و فریاد بر سر شاگردان


چیریچ در خصوص اینکه چقدر میان واترپلوی ایران و صربستان که قهرمان المپیک شده است فاصله می‌بیند و اگر روزی ایران مقابل صربستان قرار بگیرد همه تلاش خود را خواهد کرد تا تیمش موفق به شکست تیم ملی کشورش شود، تصریح کرد: مثال ساده‌ای می‌زنم. دوستی ایرانی دارم. هر روز در استخر حضور پیدا می‌کند و تمرینات ما را از نزدیک می‌بیند. به من می‌گفت چرا اینقدر سر شاگردانت فریاد می‌زنی؟ دلیل این همه تذکر آن هم با داد و بیداد چیست؟ زمانی که بازی‌های قهرمانی اروپا از طریق تلویزیون پخش می‌شد دیدار فینال میان اسپانیا و صربستان را به اتفاق همدیگر دیدیم. به من گفت حالا می‌فهمم چرا اینقدر سر شاگردانت داد می‌زدی. او به خوبی فاصله واترپلوی ایران را تیم‌های برتر اروپا را حس کرده بود. کسی که تمرینات ما را دیده و بهترین نوع واترپلو را دیده است می‌گوید که ما باید خیلی تلاش کنیم تا فاصله‌مان را کم کنیم. اگر برسیم به آن روزی که بتوانیم بازی نزدیکی با تیم ملی صربستان انجام دهیم و اگر من آن زمان سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران بودم به شما پاسخ خواهم داد که چگونه می‌شود بهترین بازی را ارائه کرد. ما نیاز داریم پله پله پیش برویم و نباید پل بزنیم که از حالا بخواهیم مقابل بهترین تیم‌های جهان نتیجه خوبی بگیریم.


خوش‌هیکل بودن برای پیشرفت کافی نیست


وی در خصوص اینکه به نظرش چند سال زمان نیاز داریم تا بتوانیم به سطح اول واترپلوی جهان برسیم، گفت: یوگسلاوی سابق که برنامه‌اش را برای بهترین شدن در واترپلو در گذشته شروع کرده است سیستم 50 ساله‌ای را دنبال کرد تا موفق شد برابر ایتالیا، اسپانیا، شوروری سابق و دیگر تیم‌هایی که به آنها می‌باخت برنده شود. صربستان به ثباتی رسیده است که الان در تورنمنت‌ها همواره روی سکو است. بارها در ایران شنیده‌ام که عده‌ای می‌گویند ما ایرانی‌ها قوی هستیم، خوش هیکل هستیم و توانمندی‌های بالایی داریم. زورمان زیاد است ولی این‌‌ها کافی نیست. من هم خیلی دوست داشتم با این عوامل بهترین باشم ولی رمز موفقیت تمرین به طور مداوم در طول سالیان متوالی است تا سیستم در کشور جا بیفتد.


راه حضور واترپلو در المپیک


سرمربی تیم ملی واترپلو در خصوص اینکه تیمش چقدر این شانس را دارد تا در المپیک 2020 توکیو حضور پیدا کند، بیان کرد: من سه دوره در المپیک حضور پیدا کردم و آرزویم بوده است که طلای المپیک به دست آورم. مهم نیست من در ایران باشم یا نباشم، همان‌طور که تلاش کردم به طلای المپیک برسم دوست دارم ایران هم موفق شود به بازی‌های المپیک صعود کند کافی است سیستمی که جا انداخته‌ام را در ایران حفظ کنید.


حضور 6 سرمربی صرب در جاکارتا


وی در خصوص بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا و شانس تیمش برای کسب مدال در این رقابت‌ها اظهار کرد: لازم است نکته بسیار جالبی را بگویم که تا به امروز در هیچ‌جا آن را مطرح نکردم. 6 تیم واترپلو در بازی‌های آسیایی از سرمربی صربستانی استفاده می‌کنند. عربستان سعودی، سنگاپور، اندونزی، قزاقستان، چین و ایران مربیان صرب دارند.


نگاه عاقلانه و منطقی به بازی‌های آسیایی تیم ملی واترپلو


وی افزود: این موضوع گویای این است که در بازی‌های آسیایی رقابت میان سرمربیان صرب است. مسابقه‌های جاکارتا به دلیل تقابل مربیان صرب جذاب خواهد بود. 10 سال پیش مسابقه‌های واترپلو را در آسیا پیگیری نمی‌کردم و الان این مسابقه‌ها برای من خیلی جالب است. در گروه‌مان به ترتیب بازی با سنگاپور، کره جنوبی و قزاقستان را داریم. اگر شرایط همان‌طور که می‌خواهیم پیش برود در بازی رده‌بندی برای کسب مدال برنز با چین بازی خواهیم کرد. این نگاه کاملاً عاقلانه و منطقی است.


وی ادامه داد: نباید همچون انسان‌های معمولی این تصور را داشته باشیم که کره‌جنوبی و سنگاپور تیم‌های ضعیفی هستند همه تیم‌ها قابل احترام هستند و برابر هیچ تیمی از پیش برنده نیستیم. بازی به بازی باید با انگیزه‌تر جلو برویم مخصوصاً خود بازیکنان باید بیاموزند در سه سال گذشته خیلی چیزها یاد گرفتند و به این باور برسند که توانایی برنده شدن برابر حریفان را دارند. آماده هستیم نسبت به بازی‌های آسیایی اینچئون یک پله بالاتر برویم و به جای ایستادن در رده چهارمی در رتبه سوم قرار بگیریم.



دقت ملی‌پوشان برای مصدوم نشدن


چیریچ در خصوص اینکه بازیکن مصدومی در ترکیب تیمش دارد یا نه بیان کرد: بعضی بازیکنان یک مقدار خسته هستند چون ما خیلی سخت کار کرده‌ایم امید لطفی‌پور دروازه‌بان تیم انگشتش شکسته است که در حال بهبودی است، امیر دهداری چپ‌ دستِ ما بینی‌اش شکسته بود که او هم در حال بهتر شدن است بیش از پیش باید مراقبت باشیم تا آسیب نبینیم. نزدیک مسابقه که می‌شویم ملی‌پوشان نباید خیال راحتی داشته باشند که دیگر آسیب نمی‌بینند در همه حال باید آماده باشیم و دقت کنیم که آسیب دیدگی خاصی نبینیم.


عکس‌العمل از سرعت مهم‌تر است


وی در خصوص نقش سرعت در ضد حملات در حین مسابقه واترپلو اظهار کرد: ما برای بازی با حریفان طرح‌ها و برنامه‌های مشخصی داریم و باید بتوانیم به خوبی استراتژی‌های مد نظرمان را با توجه به قدرت رقیبان درون استخر پیاده کنیم. باید طوری بازی کنیم که اجازه حمله را از حریف بگیریم به نحوی توپ را بچرخانیم که حملات‌مان منجربه گل شود. سرعت خیلی مهم است ولی تنها چیز مهم نیست. اگر ما منطقه‌ای بازی کنیم شرایط‌مان برای ضد حمله به یک شکل است. اگر به شیوه پرس و مهار حریف بازی کنیم باز هم شیوه ضد حمله زدن ما شکل دیگری خواهد بود. در طول بازی با توجه به اتفاقاتی که می‌افتد نحوه بازی کردن ما دارای متغیرهای گوناگونی است. سرعت فاکتور مهمی است اما تنها فاکتور نیست. مهم‌تر از شنای سریع عکس‌العمل است اینکه برای ضد حمله چقدر شنای سریعی انجام می‌دهید یک بحث است و اینکه چه زمانی این کار را انجام دهید بحث دیگری است. سرعت خیلی مهم است ولی عکس‌العمل اهمیت بیشتری دارد.


شانس در ورزش وجود ندارد


سرمربی تیم ملی واترپلو در خصوص اینکه احتمال آن وجود دارد که معجزه‌ای رخ دهد و ایران به فینال واترپلوی بازی‌های آسیایی صعود کند، اظهار کرد: من هم دوست دارم این اتفاق بیفتد همه چیز هم در ورزش ممکن است اما در ورزش حرفه‌ای از پدر واترپلوی صربستان آقای ورا لارخو یاد گرفتم، شانس وجود ندارد. یا یاد گرفته‌ای که چگونه بازی کنی یا یاد نگرفته‌ای چگونه بازی کنی. اگر بلدی ببری که برنده می‌شوی اما اگر بلد نیستی که ببری قطعاً بازنده خواهی بود.


راهکار جذب استعدادها


چیریچ در خصوص اینکه آینده ورزش واترپلو در ایران را چگونه می‌بیند، تاکید کرد: ورزش‌های آبی جزو ورزش‌های سخت هستند و نیاز به سخت‌افزاری به نام استخر دارد. شما هر جایی که دلت بخواهد می‌توانید فوتبال یا بسکتبال بازی کنید. کودکان باید ورزشی که می‌خواهند دنبال کنند را بشناسند. سیستم جامع ورزش کشور است که راهنمای خانواده‌ها می‌شود تا فرزندان آنها ورزش مورد علاقه‌شان را پیدا کنند. در ایران اگر بچه‌ای چاق باشد استخر به او توصیه می‌شود اگر مشکلی در ستون فقراتش داشته باشد باز هم استخر به او معرفی می‌شود باید ورزش به سراغ استعدادها برود و مستعدها را شناسایی کند.


وی افزود: فدراسیون باید برنامه‌ جامع و گسترده‌ای برای جذب استعدادهای واترپلو داشته باشد تا بچه‌ها جذب واترپلو شوند و از کودکی برای درخشش در واترپلو آماده شوند همانند سعید معروف که در ورزش والیبال چهره‌ای شناخته شده است و خیلی‌ها به واسطه حضور معروف در تیم ملی والیبال دوست دارند والیبالیست شوند. ورزش در دنیا به نام ستاره‌اش شناخته می‌شود و سیستم باید استعدادیابی کند، ستاره بسازد تا از سوی آن ستاره نیروهای بسیار خوبی برای آینده جذب کند.


قرارداد حرفه‌ای برای واترپلوئیست‌‌ها


سرمربی تیم ملی واترپلو تاکید کرد: متأسفانه آنهایی که در ورزش‌های آبی حضور دارند قرارداد حرفه‌ای با آنها بسته نمی‌شود. مبالغ قرارداد با آنها پایین است اگر روزی برسد که بتوانیم واترپلو را به عنوان یک ورزش حرفه‌ای معرفی کنیم آن وقت می‌توان از این ورزش برای گذران زندگی استفاده کرد و خانواده‌های بیشتری به سمت آن کشیده می‌شوند. چون زندگی‌اش را با قرارداد حرفه‌ای می‌گذراند و آن وقت واترپلوی ایران از واترپلوئیست‌های متعددی که در سطح بالایی قرار دارند پر می‌شود. خودم زمانی که بازی می‌کردم و ورزشکار بودم قرارداد حرفه‌ای می‌بستم و ورزشم را ادامه می‌دادم. ورزش شغل من بود و تمام وقتم را به آن اختصاص می‌دادم همانند کسی که درس می‌خواند تا با مدرک تحصیلی‌اش وارد بازار کار شود. ورزش واترپلو و دیگر ورزش‌ها می‌تواند شغلی برای ورزشکاران باشد.


چیریچ خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از ایراداتی که تلویزیون ایران دارد این است که رقابت‌های واترپلو را پخش نمی‌کند این ورزش برای پیشرفت نیاز دارد تا از طریق تلویزیون دیده شود. من تفاوتی بین ورزش واترپلو با کشتی و والیبال نمی‌بینم.


وی در پایان در خصوص بازی‌های دوستان تیم ملی واترپلو پیش از شروع بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: ما اردو‌های تدارکاتی در ایتالیا از بعد از آن در چین داشتیم برنامه بعدی ما بازی در سنگاپور است البته چون هر دو تیم در یک گروه قرار دارند قطعاً هیچ کدام از ما دست‌مان را برای یکدیگر رو نخواهیم کرد به خصوص اینکه سنگاپور هم مربی صربستانی دارد و نمی‌خواهد در جاکارتا مقابل ما بازنده شود.



انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته