دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1397 - 09:44

کشف و ضبط اشیای تاریخی در استان همدان

اشیای تاریخی با قدمت دوران هخامنشی، اسلامی، زندیه و ایلخانی با تلاش نیروهای یگان حفاظت استان همدان کشف و ضبط شد.
کد خبر : 301668

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سردار امیر رحمت‌اللهی گفت: مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان در ادامه روند دستگیری قاچاقچیان اموال تاریخی و به محض کسب اخبار واصله از دوستدارن میراث فرهنگی مبنی بر وقوع حفاری غیرمجاز و خرید و فروش مقادیری اشیای عتیقه در شهرستان اسدآباد، ضمن تشکیل تیم ویژه عملیات نسبت به بررسی و شناسایی هویت افراد دخیل در امر قاچاق اشیای تاریخی پرداختند.


وی افزود: آن‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت حمایتی مراجع قضایی و انتظامی ضمن مراجعه به منزل متهمان در دو عملیات مجزا ابتدا 20 قطعه سکه تاریخی، تعدادی انگشتر و سنگ‌های قیمتی، یک دستگاه فلزیاب، تعدادی نارنجک جنگی و دستبند و در عملیات دیگر 18 قطعه ظروف سفالی مطالعاتی، مواد منفجره و مقادیری ابزار و ادوات حفاری غیرمجاز کشف و ضبط کردند.


فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی اظهار کرد: در پی کارشناسی‌های فنی انجام پذیرفته از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان همدان، اصالت‌بخشی از اشیای مکشوفه تأیید و قدمت آنها از دوره‌های هخامنشی، اسلامی، زندیه و ایلخانی تخمین زده شد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: افراد دستگیر شده به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی استان تحویل شدند.


انتهای پیام/4072/4031/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب