دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1397 - 16:06
پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد؛

مرگ 30 تهرانی به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در بهار امسال

بر اساس گزارش پزشکی قانونی استان تهران، در سه ماه نخست سال‌جاری 30 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن فوت شدند.
کد خبر : 301148

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از پزشکی قانونی استان تهران درسه ماه نخست سال‌جاری پرونده 30 نفر به دلیل فوت ناشی از مسمومیت با گاز منواکسیدکربن به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شد.


این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 43 نفر اعلام شده بود 30 درصد کاهش یافته است؛ همچنین فوتی‌ها شامل 20 مرد و 10 زن بودند.


افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می‌کنند و در صورتی که هرچه سریع‌تر مکان را ترک نکنند و یا هوای تازه تنفس نکنند، دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می‌شوند. کودکان، سالمندان، افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی و افراد با مبتلا به بیماری‌های خونی بیشتر از سایرین دچار عوارض ناشی از مسمومیت با گاز CO می‌شوند.


استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندار و یا عدم نصب صحیح این وسایل و همچنین استفاده از وسایل گازسوز بدون دودکش و یا نصب دودکش‌ها به صورت غیر استاندارد از عوامل اصلی بروز مسمومیت با گاز منواکسیدکربن است.


همچنین در مواردی مشاهده می‌شود که افراد برای گرم کردن فضای منزل و یا محل کار خود از وسایلی همچون اجاق گاز استفاده می‌کنند که این وسایل نیز به ویژه در فضاهای کوچک و فاقد تهویه مناسب از عوامل ایجاد مسمومیت با گاز CO است.


انتهای پیام/4009/4076


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب