دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1397 - 10:59
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمان:

صاعقه جان یک چوپان در قلعه‌گنج را گرفت

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمان گفت: یک چوپان 30 ساله بر اثر اصابت صاعقه جان خود را از دست داد.
کد خبر : 301046

غلامرضا خادمی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی خبرگزاری آنا بیان کرد: در پی اصابت صاعقه در دهستان رمشک از توابع شهرستان قلعه‌گنج، یک نفر جان خود را از دست داد.


معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمان افزود: در این حادثه یک نفر نیز مصدوم شد که جهت دریافت خدمات درمانی به بیمارستان شهدای قلعه‌گنج منتقل شد.


وی در بخش دیگری از سخنانش درباره راه‌های پیشگیری از بروز حادثه هنگام صاعقه، بیان کرد: به افراد توصیه می‌شود در مواقعی که احتمال رعد و برق وجود دارد در صورت امکان از منزل خارج نشوند.


خادمی‌پور با بیان اینکه دشت‌ها و کوهپایه‌ها هنگام وقوع صاعقه بسیار خطرناک هستند، یادآور شد: افراد باید به خاطر داشته باشند هنگام وقوع صاعقه در ارتفاعات و مناطق باز قرار نگیرید. پناه بردن به درختان در ارتفاعات هنگام صاعقه، خطرناک‌ترین اقدام است و اگر هیچ سرپناهی برای مراقبت از خود وجود نداشت افراد باید به کوتاه‌ترین درختی که در اطرافشان وجود دارد، پناه ببرند.


وی خاطرنشان کرد: هنگام صاعقه باید از لمس و قرار گرفتن اجسام فلزی خودداری کرد و در صورت بروز حادثه بلافاصله با شماره 115 تماس گرفت.


انتهای پیام/4009/4038





انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب