دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1397 - 11:15
هفته دوم لیگ برتر:

صخره سبز مقابل شفر و شادگرانش/ جدال اندیشه‌های آقا معلم و شهریار

دیدارهای هفته دوم لیگ برتر با جدال تماشایی ذوب‌آهن با استقلال دنبال می‌شود.
کد خبر : 300678

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امشب با برگزاری 4 دیدار در شهرهای مختلف برگزار می‌شود که در حساس‌ترین دیدار استقلال تهران در اصفهان به دیدار ذوب‌آهن می‌رود.


پارس جنوبی جمنفت‌ مسجدسلیمان


تیم مهدی تارتار در هفته اول در شرایطی بازنده شد که نتیجه بازی تا لحظات پایانی برابر فولاد خوزستان مساوی بود. اما پارس جنوبی این هفته قصد دارد از امتیاز میزبانی‌ نهایت استفاده را برده و در نهایت برنده از زمین بیرون بیاید. این تیم فصل گذشته پدیده لیگ برتر بود و در نهایت در رده پنجم قرار گرفت. به طور حتم تارتار دوست ندارد موفقیت به دست آمده سال قبل در این فصل ادامه پیدا نکند. اما نماینده شهر مسجدسلیمان که برای اولین بار به لیگ برتر آمده است، هفته قبل در خانه با تراکتورسازی مساوی کرد تا شروع ناامیدکننده‌ای نداشته باشد. شاگردان عبدالله ویسی اگر این هفته بازنده نباشند نشان می‌دهند که نامزد سقوط به لیگ برتر نیستند.


استقلال خوزستانپدیده


آبی‌های خوزستان در دیدار قبلی خود برابر تیم دو اسمه گسترش فولاد - ماشین‌‌سازی تبریز نمایش خوبی داشتند و در خارج از خانه یک امتیاز گرفتند. داریوش یزدی سرمربی این تیم که روز گذشته ایمان مبعلی کهنه‌کار و باتجربه را به تیمش اضافه کرده، امیدوار است با تیم نسبتا جوان و گمنام خود اولین سه امتیاز را در هفته دوم دشت کند. در سمت مقابل پدیده در هفته اول در خانه مغلوب پرسپولیس شد و یحیی گل‌محمدی سرمربی این تیم دوست ندارد در هفته دوم هم بازنده باشد و مانند فصل گذشته که در تراکتورسازی بود، فصل را با نتایج ضعیف شروع کرده‌باشد. بدون تردید تیم برنده این بازی می‌تواند با امیدواری بیشتری لیگ هجدهم را ادامه دهد.


پیکانسایپا​


دربی تهرانی‌ها میان دو تیم خودروساز است. تیم‌هایی که دغدغه مالی ندارند و بازیکنان‌شان می‌توانند با تمرکز بالایی بازی کنند. سایپا که فصل گذشته سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را گرفت در هفته نخست سپیدرود را با 3 گل قربانی کرد تا نشان دهد این فصل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پیکان هم مقابل استقلال به تساوی رسید تا نتیجه قابل قبولی در هفته نخست بگیرد. برنده این دربی گام بلندی برای ایستادن در میان تیم‌های بالای جدول برمی‌دارد. بنابراین جدال اندیشه‌های مجید جلالی و علی دایی که به آقا معلم و شهریار فوتبال ایران مشهور هستند، تماشایی است.


ذوب‌آهناستقلال تهران


سبزپوشان اصفهانی هفته گذشته نساجی قائم‌شهر را در خانه‌اش شکست دادند تا امید نمازی به جواد نکونام درس مربیگری بدهد. نمازی این هفته هم می‌خواهد استقلال را شکست دهد تا ثابت کند از وینفرد شفر تیم بهتری دارد. در سمت مقابل سرمربی آلمانی آبی‌ها که تیمش در هفته نخست مقابل پیکان به تساوی رضایت داد، با مشکلات قبلی دست و پنجه نرم می‌کند و همچنان از نبود ستاره‌های موردنظرش رنج می‌برد. جایگزین‌های مامه باباتیام، امید ابراهیمی، سرور جباروف و سیدمجید حسینی به نظر مارکوس نیومایر، مرتضی تبریزی و طارق همام هستند، ولی این بازیکنان که هنوز هم جای ستاره‌های قبلی را پرنکرده‌اند، برابر ذوب‌آهن غایب هستند. تبریزی و عزیز که از هفته سوم برای آبی‌ها بازی می‌کنند و نیومایر هم به اندازه کافی با تیم تمرین نکرده و به احتمال زیاد شفر به او میدان نمی‌دهد. غیبت داریوش شجاعیان، امیرحسین کریمی، مرتضی آقاخان و سیدحسین حسینی به دلیل مصدومیت را هم باید به فهرست مشکلات شفر افزود و سرمربی آلمانی باید به جوانان تیمش امید داشته باشد تا در فولادشهر استقلال را سربلند کنند.


برنامه بازی‌های هفته دوم لیگ برتر


پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷‌


* ذوب‌آهن اصفهان- استقلال تهران- ساعت : ‌۲۰:۴۵‌ ورزشگاه: فولاد شهر اصفهان
‌داور: بیژن حیدری کمک‌ها: سعید علی نژادیان – محمد عطایی – پیام حیدری ناظر: خداداد افشاریان


* ‌پارس جنوبی جم- نفت ‌مسجدسلیمان- ساعت : ‌۲۰:۳۰ ‌ ورزشگاه: تختی جم بوشهر
داور: ‌رضا عادل کمک‌ها: هادی طوسی – محمد راهی – علی میرغفاری ناظر: نادر جعفری


* استقلال خوزستان- پدیده مشهد- ساعت : ‌۲۰:۴۵‌ ورزشگاه: غدیر ‌اهواز
داور: شاهو اصلانی کمک‌ها: بابک عباسقلی زاده – فرزاد بهرامی – جواد محمدی ناظر: ابوطالب طاهریان


* پیکان تهران- سایپا تهران- ساعت : ‌۲۰:۴۵‌ ورزشگاه: شهداء شهر قدس تهران
داور: ‌سیدوحید کاظمی کمک‌ها: سعید قاسمی – قهرمان نجفی – پیمان فرخی مهر ناظر: زاهد بحرینی


جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷‌


* تراکتورسازی تبریز- نساجی ‌مازندران- ساعت : ‌۲۰‌ ورزشگاه: یادگار امام تبریز
داور: ‌رضا کرمانشاهی کمک‌ها: علیرضا ایلدروم – جواد مداح – علی صفایی ناظر: حسین خانبان


* سپیدرود رشت- فولاد مبارکه ‌سپاهان ‌- ساعت : ‌۲۰:۴۵‌ ورزشگاه: سردار جنگل رشت
داور: ‌محمدحسین زاهدی فرد کمک‌ها: یعقوب حجتی – علی اکبر عظیم پور – امیر عرب براقی ناظر: فریدون اصفهانیان


* صنعت‌نفت آبادان- گسترش ‌فولادتبریز- ساعت : ‌۲۰:۴۵‌ ورزشگاه: تختی آبادان
داور: مهدی مرجانزاده کمک‌ها: اسد حاج محمدی – یعقوب سخندان – یاسر همرنگ ناظر: محمود رفیعی


*‌ پرسپولیس تهران- فولاد خوزستان- ساعت : ‌۲۰:۴۵‌ ورزشگاه: آزادی تهران
داور: حسین زرگر کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی – حسن یوسفی – کوپال ناظمی ناظر: ایرج نظری


انتهای پیام/4048



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب