دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1397 - 22:06
دستیار ارشد وزیرخارجه:

کمیته قانون اساسی سوریه، کمیته تبادل آوارگان و بازگشت آوارگان سوری به کشورشان دستاورد نشست سوچی بود

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: اجلاس بین‌المللی درباره سوریه که در شهر سوچی روسیه برگزار شد باعث پیشبرد فرآیند صلح در سوریه خواهد شد.
کد خبر : 300269

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس با بیان اینکه نشست صلح سوریه نتایج مطلوبی داشته است،گفت: "فرصت خوبی بود تا توافقات بین سه کشور ضامن صلح در سوریه ادامه پیدا کند و پایان بخشیدن به بحران در این کشور دست‌یافتنی شود."


مذاکره‌کننده ارشد ایران سپس به تشریح محورهای اصلی نشست پرداخت که عبارت بودند از کمیته قانون اساسی سوریه، کمیته تبادل آوارگان و بازگشت آوارگان سوری به کشورشان.


جابری‌انصاری تاکید کرد که ادامه حضور ایران در سوریه منوط به رضایت دمشق و همچنین شرایط منطقه‌ای و اوضاع سیاسی این کشور خواهد بود.


وی ادامه داد: "ما شاهد هستیم که هرج‌ومرج در سوریه باعث از بین رفتن امنیت گشته به‌طوری که گروهک‌های تروریستی جدید در حال شکل‌گیری هستند."


جابری‌انصاری صبح دوشنبه هشت مرداد 1397 جهت شرکت در دهمین دور کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه، در راس هیأتی وارد شهر ساحلی سوچی در روسیه شد.


وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای در خصوص این نشست اعلام کرده بود: شرکت‌کنندگان به تبادل دیدگاه‌ درباره روند تسهیل گفت‌وگوهای سوری-سوری بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ و قطعنامه شورای امنیت و تصمیم‌‌های ''کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی" خواهند پرداخت.


نهمین نشست روند آستانه 24 و 25 اردیبهشت ماه سال جاری (1397) در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته