دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1397 - 10:59
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی:

کارنامه مسئولان در چهل‌سالگی انقلاب روی میز قرار گیرد/ رونمایی از کتاب دستاوردهای انقلاب اسلامی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی باید آمار و ارقام کارنامه مسئولان جمهوری اسلامی روی میز قرار گیرد.
کد خبر : 300047

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری صبح امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی ظرفیت‌های انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی در چهل سالگی انقلاب اسلامی که در محل ساختمان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد اظهار کرد: بعد از گذر چهل سال از انقلاب اسلامی، باید آمار و ارقام کارنامه مسئولان جمهوری اسلامی روی میز قرار گیرد؛ این مهم می‌تواند به چند صورت نشان داده شود.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یکی از مقایسه‌هایی که برای چهل سال دستاوردهای انقلاب می‌توان متصور بود، این است که در تمام طول دوران جمهوری اسلامی تولید نفت به بیش از دو میلیون و ۵۰۰ بشکه نرسید ولی در دوران حکومت طاغوت روزانه ۵ میلیون بشکه نفت فروش می‌رفت که نشان می‌دهد مسئولان نظام درصدد رهایی از اقتصاد نفتی هستند.


برنامه دانشگاه آزاد اسلامی با نام «خمین تا جماران» به منظور شناخت حضرت امام خمینی(ره) در سالگرد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اجرایی می‌شود

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد جمهوری اسلامی ایران بر این است که باید اقتصاد نفتی را کنار گذاشت، اضافه کرد: تحریم‌ها امروزه اقتصاد ایران را نشانه گرفته و در تمام طول دوران چهل سال گذشته این فشارها وجود داشته است و یکی از نمونه‌های آن جنگ تحمیلی هشت ساله بود که به گفته کارشناسان هزار میلیارد تومان به ایران خسارت وارد کرد.


کلانتری یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را ارتقای جایگاه تولید علم در جهان دانست و تاکید کرد: تمام این موارد از فعالیت‌های بزرگ جمهوری اسلامی در این چهار دهه است؛ ایران در زمینه دانش‌بنیان رتبه اول سرعت تولید علم را دارد که با دوران طاغوتی حکومت قبل اصلا قابل مقایسه نیست.


وی با بیان اینکه بر اساس استانداردهای جهانی، ایران از لحاظ علمی رتبه شانزدهم دنیا را دارد، تاکید کرد: در بسیاری از حوزه‌ها از جمله گازرسانی به سراسر کشور ایران رتبه اول جهان را دارد و امروزه ۹۶ درصد مردم کشورمان از نعمت گاز برخوردارند.



معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این همایش تلاش می‌کند کارنامه چهل‌ساله نظام اسلامی را در حوزه‌های علم، فناوری، صنعت، کشاورزی، راه و شهرسازی، توسعه انسانی و دفاعی بررسی کند، بیان کرد: در این همایش کتابی با عنوان «دستاوردهای انقلاب اسلامی» رونمایی می‌شود که مرجع نویسندگان و محققان داخلی و خارجی خواهد بود؛ این دایره‌المعارف در ۲۹ جلد فراهم شده است.


40 نشست برای شناخت دستاوردهای انقلاب در واحدهای دانشگاه آزاد برگزار می‌شود


وی با بیان اینکه نشست‌هایی با نام «چلچراغ انقلاب اسلامی» در چهل نشست علمی با ارائه مفاهیم کلیدی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب با محوریت‌های تهاجم فرهنگی، جبهه مقاومت و ناتو فرهنگی برگزار می‌شود، ادامه داد: چهل نشست در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد سراسر کشور برگزار می‌شود که بیشتر برای شناخت دستاوردهای انقلاب اسلامی است.


همایش ظرفیت‌های انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کند کارنامه چهل‌ساله نظام اسلامی را در حوزه‌های علم، فناوری، صنعت، کشاورزی، راه و شهرسازی، توسعه انسانی و دفاعی بررسی کند

کلانتری با اعلام این خبر که برنامه این دانشگاه با نام «خمین تا جماران» به منظور شناخت حضرت امام خمینی(ره) در سالگرد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اجرایی می‌شود، افزود: دانشجویان در این برنامه از خانه پدری امام راحل در خمین بازدید و بعد از برگزاری کلاس‌های آموزشی و مطالعاتی در قالب اردوی سیاحتی به جماران منتقل می‌شوند تا از خانه بنیانگذار انقلاب اسلامی هم بازدید کنند.


به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران را 9 تا11 بهمن سال جاری در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار خواهد کرد.


از جمله اهداف این همایش می‌توان تبیین ظرفیت‌های نظری و عملی انقلاب اسلامی، تبیین و واکاری کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران، تبیین و تحلیل مواجهه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران با چالش‌های مختلف و آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران را نام برد.


محورهای اصلی این همایش شامل مبناشناسی و اهداف انقلاب اسلامی، فرهنگ و اجتماع، سیاست، امنیت و دفاع، اقتصاد، صنعت، تجارت و کشاورزی، آموزش و تحقیقات و چالش‌های پیش رو است.


آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات تا 30 شهریور 1397 و آخرین مهلت ارسال اصل مقالات تا 30 آبان 1397 است.


انتهای پیام/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته