دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1397 - 11:34
نماینده کارفرمایان به آنا خبر داد؛

احتیاج فوری تولیدکنندگان به واردات مواد اولیه/ یک‌دلار هم نگرفته‌ایم

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار از پشت‌پرده مشکلات و موانع تأمین مواد اولیه بسیاری از تولیدکنندگان برای نیازهای روزمره‌شان خبر داد.
کد خبر : 299753

علی‌اصغر آهنی‌ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان برای تأمین مواد اولیه، اظهار کرد: اخیراً بسیاری از تولیدکنندگان درخواست تأمین مواد اولیه را در سامانه نیما ثبت کرده‌اند اما موفق به دریافت حتی یک دلار نشده‌اند.


وی افزود: تأمین مواد اولیه بخش‌های تولیدی در گروه دوم کالایی قرار دارد اما با وجود انجام تمام مراحل قانونی و اخذ تأییدیه‌های لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت اما هنوز موفق به دریافت ارز مورد نیاز نشده‌ایم.


نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار تاکید کرد: مسئولان اقتصادی باید سریعاً نسبت به تأمین مواد اولیه تولیدکنندگان برای گردش کار و تولیدشان اقدام کنند، قطعاً اگر بخش‌های مولد اقتصادی از گردش خارج شوند، امکان بازگرداندن آنان بسیار دشوارتر خواهد بود.


آهنی‌ها گفت:‌ بسیاری از تولیدکنندگان برای تأمین مواد اولیه و نیازهای روزانه خود دچار مشکل هستند.


وی با بیان اینکه برای تأمین ارز مورد نیاز خود در سامانه نیما درخواست را ثبت کرده‌ایم، گفت: با وجود اخذ تمام تأییدیه‌های لازم حتی یک‌دلار برای واردات مواد اولیه تا این لحظه اختصاص داده نشده است و این مشکل همچنان ادامه دارد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته