دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1397 - 03:05
مدیرکل میراث فرهنگی کرمان:

مشکلی در تأمین زیرساخت‌ها برای ورود گردشگر نداریم/ تعریف محور مشخص برای علاقه‌مندان آفرود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: این استان در ارائه خدمات و تأمین زیرساخت‌ها برای ورود گردشگر داخلی و خارجی، هیچ مشکلی ندارد.
کد خبر : 299706

غلامرضا فرخی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خبرگزاری آنا اظهار کرد: با توجه به اینکه استان کرمان پهناورترین استان کشور است و از شرایط آب‌ و هوایی متفاوتی برخوردار است، این امکان وجود دارد که در تابستان و زمستان پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشد.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان افزود: بیش از 200 واحد بوم‌گردی در استان وجود دارد که در جذب توریست کمک قابل توجهی کرده و می‌کند.


وی گفت: با توجه به شرایط فصلی مسافر در کشور، به دنبال این هستیم تا توریست‌های داخلی و حتی مردم استان هم بتوانند با ظرفیت‌های این خطه از کشور آشنایی پیدا کنند؛ بر همین اساس در این حوزه برنامه‌هایی را نیز اجرایی خواهیم کرد. شاید تاکنون این شرایط به وجود نیامده که حتی مردم کرمان بتوانند به درستی از این شهر دیدن کنند اما در حال حاضر زیرساخت‌های خوبی فراهم شده و ما آمادگی داریم تا هرگونه خدماتی ارائه کنیم.


فرخی در تکمیل صحبت‌هایش اظهار کرد: در بحث بوم‌گردی امکان پذیرایی با غذاهای محلی مهیا شده و بوم‌گردی‌ها بومی‌سازی شده‌اند. ما سعی کرده‌ایم در هر منطقه با شرایط فرهنگی آن بخش میزبان مسافران و گردشگران باشیم تا در پایان فصل تابستان آمار گردشگری داخلی، افزایش پیدا کند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت:‌ برای مسافران خارجی هم برنامه‌هایی داریم و با کسانی که می‌خواهند در آژانس‌هاس هواپیمایی در حوزه گردشگری فعالیت کنند و مسافران خارجی را به کرمان بیاورند، جلساتی داشته‌ایم که امیدوارم حرکت خوبی باشد و بتوانیم کرمان را به عنوان پایلوت گردشگری معرفی کنیم.


وی با بیان اینکه در حال آماده‌سازی پایلوت گردشگری هستیم، تأکید کرد: وقتی از مناطق خوش‌ آب و هوا دیدن می‌کنیم متوجه می‌شویم که از استان‌های همجوار مثل یزد، سیستان و بلوچستان و ... به این استان آمده‌اند که این امر به خاطر گستردگی جاذبه‌های دیدنی و تاریخی استان است.


فرخی ادامه داد: کرمان جزو مناطق خوش آب و هوا در فصل تابستان است و کسانی هم که می‌خواهند در حوزه ورزش به صورت تخصصی کار کنند می‌توانند از کوه‌های کرمان برای پرداخت حرفه‌ای به کوهنوردی، بهره ببرند.


در حال تعریف محورهای گردشگری داخلی و خارجی هستیم


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمان تصریح کرد: در حال تعریف محورهای گردشگری داخلی و خارجی هستیم و در اتاق گردشگری جلسات خوبی با این موضوع برگزار شده، به طوری که امیدواریم آنچه مدنظر برنامه ششم توسعه است، محقق شود و گردشگر چند برابر به استان بیاید. در حال حاضر خیلی از مناطق استان آماده چنین میزبانی است.


وی افزود: وقتی یک گردشگر به جایی و منطقه‌ای سفر می‌کند، نیازها و زیرساخت‌هایی لازم دارد که استان کرمان برای تأمین آن هیچ مشکلی ندارد برای مثال شهرستان بم هم راه‌آهن، ‌هم هتل و هم هواپیما دارد. این شهر از بوم‌گردی و جاذبه‌های تاریخی خوبی نیز برخوردار است که در جذب گردشگر تأثیر بسیاری خواهد داشت. در بحث توریست‌های مدرن کرمان هم در حال تکمیل زیرساخت‌ها هستیم.


فرخی درباره آفرود و رفت و آمد پی‌درپی افراد با ماشین‌های غیرمجاز، بیان کرد: برای کسانی که علاقه‌مند به کار آفرود هستند محوری را تعریف می‌کنیم تا هر جایی را تخریب نکنند. ما معتقد هستیم که کویر هم محیط زنده است؛ بنابراین ما امسال برای حفظ آن محورهای مشخصی تعیین خواهیم کرد.


انتهای پیام/4031


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته