دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1397 - 16:23
سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه:

امکان نجات روابط آنکارا و واشنگتن وجود دارد

سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به جنگ لفظی اخیر بین مقامات آنکارا و واشنگتن در خصوص آزادی کشیش آمریکایی زندانی در این کشور اظهارنظر کرد.
کد خبر : 299218

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پس از حکم دادگاه ترکیه مبنی بر انتقال آندرو برانسون کشیش آمریکایی به بازداشت خانگی مقامات آمریکایی شروع به لفاظی علیه آنکارا کردند. در مقابل سفیر ترکیه در آمریکا، وزیر خارجه ترکیه و وزیر دادگستری این کشور همراه تعدادی دیگر از مقامات ترک با انتشار توئیت‌های تند دست به واکنش زدند. از جمله وزیر دادگستری ترکیه در توئیتر خود نوشت که ترکیه مانند هر کشور مستقلی به این پرونده طبق قوانین خود رسیدگی می‌کند و این دادگاه ترکیه است که تصمیم نهایی را می‌گیرد. برخی رسانه‌ها این درگیری ترکیه و آمریکا را از دریچه درگیری بین دو عضو سازمان ناتو ارزیابی کردند.


به گزارش رویترز، امروز سخنگوی رجب طیب اردوغان با لحنی آرام‌تر نسبت به دیگر مقامات آنکارا برای سرد کردن آن فضای داغ توئیتری به میدان آمد. به گزارش دفتر منطقه‌ای رویترز در استانبول، ابراهیم کالین یادداشتی در رزونامه دیلی صباح در این خصوص نوشت و گفت: «روابط دو کشور می‌تواند حفظ شود و بهبود یابد به شرطی که آمریکایی‌ها نگرانی‌های امنیتی ترکیه را درک کنند.»


در بخش دیگری از یادداشت وی آمده است: «رئیس‌جمهور ترامپ می‌خواهد با ترکیه و رئیس‌جمهور اردوغان رابطه خوبی داشته باشد. چه بهتر که این ارتباط بر مبنای احترام دو جانبه و منافع مشترک باشد.»


ترامپ هفته گذشته به طور مستقیم آنکارا را تهدید کرد که اگر برانسون کشیش آمریکایی را آزاد نکند، تحریم‌های وسیعی علیه ترکیه اعمال خواهد کرد. برانسون سال 2016 بعد از کودتای ترکیه به اتهام همکاری و ارتباط با گروه فتو (جنبش گولن) توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد.


انتهای پیام/4077


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته