دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1397 - 13:53
رئیس سازمان فنی‌و‌‌حرفه‌ای:

فرهنگ مهارت‌آموزی جایگزین مدرک‌محوری شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر رفع فقر مهارتی در کشور، گفت: امروز ایران بیش از هر زمان به مهارت تدبیر نیاز دارد.
کد خبر : 299193

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، سلیمان پاک‌سرشت در مراسم اختتامیه هجدهمین مسابقات ملی مهارت که همزمان با روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای، اظهار کرد: موضوع مهارت‌آموزی آن چنان که باید جدی گرفته نمی‌شود و انتظار داریم در چنین رویدادهایی از جریان مهارت و جوانان ماهری که می‌توانند در کشور ثروت‌آفرین باشند، حمایت شود.
وی با هشدار نسبت به فقر مهارتی در کشور ادامه داد: خیرین مهارت‌آموز و انبوه کارآفرینانی که با مهارت آموختن روی پای خود ایستاده‌اند، کمر همت بسته‌اند تا کشور را در این شرایط حمایت کنند.
رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای ابراز امیدواری کرد: با اقبالی که در سال‌های اخیر نسبت به آموزش‌های مهارتی صورت گرفته مسیر پیش‌رو مسیر گشایش و حل مشکلات و سعادت کشور باشد.
پاک سرشت، مهارت‌آموزی را هنر تبدیل دانایی به توانایی دانست و گفت: دانستن برای توانستن کافی نیست و باید تجربه و دانش عملی را بیش از هر زمان مورد توجه قرار بدهیم و تلاش مهارت‌آموزانی که آسایش یادگیری مدرک محور بودن را با رنج مهارت آموختن جایگزین کرده‌اند، قدر بدانیم.
به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شرایط امروز ایران بیش از هر زمان به مهارت تدبیر نیاز دارد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته