دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گرزین تأکید کرد:

نادیده گرفتن مهارت از سوی نهادهای آموزشی

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان تهران با اشاره به اینکه تولید کالای ایرانی به توسعه اقتصادی کشور منجر می‌شود گفت: متأسفانه در ایران نهادهای آموزشی مهارت را نادیده گرفته‌اند.
کد خبر : 319718
گرزین.jpg

به گزارش خبرنگار تعاون و کارآفرینی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، رضا گرزین ظهر امروز در جشنواره بانوان کارآفرین برگزیده و آینده‌پژوه ایرانی با اشاره به اینکه کسب مهارت در حوزه‌های مختلف به‌عنوان یک الگو در کشورهای توسعه‌یافته در حال اجرا است، گفت: نظام آموزشی ایران، آموزش مهارت را از دستور کار خود خارج کرده است.

وی بابیان اینکه تفاوت اصلی کشورهای توسعه‌یافته با کشورهای درحال‌توسعه در آموزش است، گفت: توسعه در کشور ما زمانی معنا پیدا می‌کند که به‌سوی آموزش حرکت کنیم.

گرزین با اشاره به اینکه سواد جوانان ایرانی سطح زیادی دارد اما عمق بسیار کمی دارد، افزود: متأسفانه در جامعه امروز شاهد حضور جوانان کت‌شلواری تحصیل‌کرده‌ای هستیم که هیچ‌گونه مهارتی را کسب نکرده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان تهران اضافه کرد: مهارت‌آموزی بهترین روش برای توسعه یک کشور است.

وی افزود: در آینده انسان‌های موفق جایگزین شغل‌های موفق در کشور خواهند شد و هیچ افتخاری بالاتر از این نیست که ما ایرانیان به فرزندانمان آموزش را در تمام سطوح یاد بدهیم.

انتهای پیام/4094/4083/4092/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته