دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1394 - 11:21

45 فرودگاه کشور بین‌المللی نیستند

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در امور هوانوردی با بیان اینکه خدمات‌رسانی فرودگاه‌های بین‌المللی باید 24 ساعته و در تمام ایام شبانه‌روز باشد، گفت: در حال حاضر 9 فرودگاه بین‌المللی در کشور وجود دارد و فرودگاه کرمان نیز در حال طی کردن فرآیند خود برای بین‌المللی شدن است.
کد خبر : 29902

حسین اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه 54 فرودگاه در کشور به بهره‌برداری رسیده و 4 فرودگاه در حال احداث در کشور داریم، افزود: فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، مهرآباد، اصفهان، بندرعباس، تبریز، زاهدان، شیراز، مشهد و یزد بین‌المللی‌اند و فرودگاه‌های سقز، خراسان‌رضوی، گناباد و بروجرد نیز در حال احداث هستند.


وی با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی نباید برای تامین نیازهای پرواز مقید به ساعت خاصی باشد، تصریح کرد: در صورتی که هواپیمایی در پرواز خود بر فراز آسمان کشور دچار وضع اضطراری و ناگزیر به نشست اضطراری شد، باید فرودگاه بین‌المللی بتواند مجموعه خدمات از انواع هوانوردی و غیرهوانوردی را به آن ارائه کند.


اسفندیاری ادامه داد: فرودگاه‌های بین‌المللی باید در هر ساعت از شبانه‌روز قادر به ارائه خدماتی مانند هلدینگ پرواز، سوخت‌رسانی هواپیما، آماده‌باش رمپ فرودگاه، امور گمرکی و ... باشند.


وی با بیان اینکه فرودگاه‌ها به لحاظ دو آیتم بین‌المللی بودن و دارا بودن قابلیت نشست پرواز خارجی اهمیت دارند، تاکید کرد: ممکن است از سال‌های گذشته در فرودگاهی پرواز خارجی انجام شود، اما بین‌المللی نباشد.


مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در امور هوانوردی خاطرنشان کرد: 23 فرودگاه در کشور وجود دارد که جزو فرودگاه‌های بین‌المللی محسوب نمی‌شوند، اما پرواز خارجی دارند.


به گفته اسفندیاری، فرودگاه‌های آبادان، اردبیل، ارومیه، اهواز و بوشهر جزو فرودگاه‌های دارای مرز خارجی و بین‌الملی در کشور هستند که جزو فرودگاه‌های بین‌المللی محسوب نمی‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته