دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1397 - 19:32

خرافه به اشعار رضوی راه نیافته است

شاعر آئینی کشور با اشاره به این‌که خرافه به اشعار رضوی راه نیافته است، عنوان کرد: فضای اشعار رضوی، فضای درددل‌های شاعرانه است و به همین جهت ندیده‌ام که اغراق‌های مرسوم به شعر رضوی راه پیدا کند.
کد خبر : 298619

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، مصطفی محدثی‌خراسانی گفت: فضای اشعار رضوی، فضای درددل‌های شاعرانه و سرشار از مهر و محبت است و به همین جهت ندیده‌ام که اغراق‌های مرسوم به شعر رضوی هم راه پیدا کند. البته ممکن است این‌گونه اغراق‌ها در محافل مدح و مرثیه وجود داشته باشد، اما در شعر این‌گونه نیست.


شاعر آئینی کشور، با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: این سعادت نصیب ما ایرانی‌ها شده که بارگاه امام رضا (ع) در کشورمان باشد. با توجه به سیر تاریخی هجرت ایشان به خراسان و حضورشان در این شهر، طی قرن‌ها این حضور در روند شکل‌گیری فرهنگ مسلمانی و تشیع در کشورمان تأثیر بسزایی داشته است.


وی ادامه داد: حضور بارگاه امام رضا (ع) در مشهد همچنین در شکل‌گیری حوزه‌های علمیه و تبلیغ دین مبین اسلام تاثیرگذار بود. این‌گونه مباحث کمتر در شعر رضوی گفته شده است. اغلب شاعران در شعر رضوی به واگویه و توصیف فضای زیارت پرداخته‌اند، اما در رابطه با موضوعاتی همچون تاثیر حضور بارگاه ایشان در پیشرفت فرهنگ اسلامی پرداخته نشده است. لازم است در فراخوان‌ها و کنگره‌های شعر این موضوعات هم مدنظر قرار بگیرد.


محدثی‌خراسانی همچنین گفت: ارتباط بسیاری از مردم و مسلمانان با امام رضا (ع) قلبی است و به همین جهت بسیاری از اشعار مرتبط با ایشان در همین راستا بوده‌اند.


انتهای پیام/4028


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته