دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
راننده‌ تیم فرمول یک مرسدس‌ بنز:

«موستانگ» آهن‌پاره و «پاگانی زوندا» افتضاح است!

راننده‌ تیم فرمول یک مرسدس‌بنز نظرات جالبی در مورد خودرو‌های کلکسیونی و ارزشمند خود دارد.
کد خبر : 298598

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، لوئیس همیلتون، قهرمان جهان چهار دوره از مسابقات فرمول یک، کلکسیونی ارزشمند از ۱۵ خودروی خواستنی دارد که علاوه بر ایجاد لذت رانندگی، این خودرو‌ها نقش سرمایه‌گذاری بلندمدت هم دارند. راننده‌ی ۳۳ ساله‌ی بریتانیایی در مصاحبه با مجله‌ی ساندی تایمز (Sunday Times) گفت: این روز‌ها بانک‌ها کار خاصی انجام نمی‌دهند؛ بسیاری از ورزشکاران مرد- ورزشکاران زد معمولاً باهوش‌تر هستند- پول و ثروت خود را به‌باد داده‌اند. من خیلی در این زمینه احتیاط می‌کنم. من هیچ‌چیزی در مورد صنعت نوشیدنی‌ها نمی‌دانم؛ از هنر هم چیز زیادی سردر نمی‌آورم. اما با دنیای خودرو آشنایی دارم و خیلی در انتخاب خودرو، سخت‌گیرانه عمل می‌کنم.


همیلتون اشاره می‌کند که رانندگی را دوست دارد، ولی از نشستن پشت فرمان بیش از دو ساعت متنفر است. باتوجه به داشتن سه خودروی مرسدس میباخ S۶۰۰، مرسدس GL۶۳ و کادیلاک اسکالید، همیلتون همیشه هم نیازی به رانندگی در خارج از پیست ندارد و می‌تواند از فضای دلنشین عقب این خودرو‌ها لذت ببرد. کلکسیون همیلتون خودرو‌های ارزشمند دیگری، مثل دو دستگاه شلبی کبری، فورد موستانگ (با تلفظ صحیح انگلیسی ماستنگ)، فراری ۵۹۹SA اپرتا، دو دستگاه فراری لافراری، مک‌لارن P۱ و یک مدل سفارشی از پاگانی زوندا ۷۶۰ را هم شامل می‌شود. درواقع همیلتون اشاره می‌کند که این ۸ دستگاه خودرو در کلاس ویژه برای او قرار دارند و در منزل شخصی واقع در موناکو و گاراژ اجاره‌ای در لس‌آنجلس نگه‌داری می‌شوند. نکته‌ی جالب، نظر شخصی همیلتون در مورد خودرو‌های کلکسیونی خود است؛ او در مورد فراری ۵۹۹SA اپرتا می‌گوید:


فقط ۸۰ دستگاه از این خودرو تولید شده است. دوست دارم از این مدل دو دستگاه داشته باشم، چون وقتی که نسخه‌های تولید محدود یک خودرو معرفی می‌شود، حتماً باید آن‌ها را خریداری کنم.


دو دستگاه لافراری قرمز و سفید رنگ همیلتون، ارزشی حدود ۲ میلیون پوند و ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار پوند دارند. همیلتون در این مورد گفت:


می‌توانم خودروهایم را با مبلغی بسیار بالاتر از قیمت خرید به‌فروش بگذارم، ولی این‌ها بچه‌های من هستند؛ اثر‌های هنری که برای به‌دست آوردن آن‌ها، سخت تلاش کرده‌ام.


همیلتون دو دستگاه شلبی کبرا ۴۲۷ مدل‌های ۱۹۶۶ و ۱۹۶۷ دارد. مدل ۱۹۶۶ برای او جایگاه ویژه‌ای دارد، چرا که یک ماه پس از خریداری این مدل، کرول شلبی از دنیا رفت. نظر راننده‌ی تیم فرمول یک مرسدس‌بنز در مورد موستانگ نیز جالب است:


با دیدن رانندگی استیو مک‌کوئین در فیلم بولیت، یک دستگاه شلبی موستانگ GT۵۰۰ مدل ۱۹۶۷ خریداری کردم. خودرویی زیبا، اما یک آهن‌پاره است. رنگ‌آمیزی آن به‌خوبی بازسازی شد، اما بقیه‌ی بخش‌های آن چندان خوب نیست؛ به‌همین خاطر اصلاً با آن رانندگی نمی‌کنم.


موستانگ GT۵۰۰ تنها خودرویی نیست که همیلتون نظر جنجالی نسبت به آن دارد. او در مورد پاگانی زوندا می‌گوید:


زوندا افتضاح است. خوش‌صداترین خودروی من، اما از نظر فرمان‌دهی از همه بدتر است. مدل گیربکس دستی این مدل را تهیه کرده‌ام، چون مدل تیپ‌ترونیک آن را نپسندیدم.


همیلتون تا جای ممکن تلاش می‌کند که کارکرد خودرو‌های خود را پایین نگه‌دارد. او به‌همین دلیل در لس‌آنجلس یک راننده با کامیون مخصوص حمل خودرو استخدام کرده است تا در هر زمان ممکن پس از خسته‌شدن از رانندگی، با یک تماس خودرو را به گاراژ بازگرداند. همیلتون امیدوار است که به‌زودی مرسدس کلاسیک ۳۰۰SL، مرسدس AMG پروژه یک و شاید فراری ۲۵۰GT کالیفرنیا اسپایدر را هم به کلکسیون خود اضافه کند. برخلاف بیشتر راننده‌های فرمول یک که پس از بازنشستگی در این سری از مسابقات، به رقابت‌های استقامتی و ۲۴ ساعته لمانز روی می‌آورند، همیلتون فرمول یک را خانه‌ی اول و آخر خود می‌داند.


منبع: زومیت


انتهای پیام/4001


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب