دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1397 - 12:44
به میزبانی دانشگاه تهران؛

کنفرانس ملی نقش مطالعات میان‌‌رشته‌ای درتوسعه‌ علمی و کارآفرینی برگزار می‌شود

دانشگاه تهران برای برقراری ارتباط و پیوند بین‌رشته‌ای و ایجاد بسترهای تعامل و همفکری میان استادان، اندیشمندان و دانشجویان، کنفرانس ملی نقش مطالعات میان‌‌رشته‌ای در توسعه‌ علمی و کار آفرینی کشور برگزار می‌کند.
کد خبر : 298085

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بررسی ضرورت، اهمیت، کاربرد و الزامات میان‌رشته‌ای در توسعه علمی، تبیین کارکرد و نقش دانشگاه‌ها در توسعه میان‌رشته‌ای در چهارچوب نقشه جامع علمی، بررسی نقش میان‌رشته‌ای در توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی، تبیین نقش میان‌رشته‌ای در ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه‌، تببین نقش میان‌رشته‌ای‌ها در تحقق مسوولیت اجتماعی دانشگاه،شناسایی چالش‌ها، موانع و راهکارهای توسعه میان‌رشته‌ای از محورها و اهداف مهم نشست علمی و تخصصینقش مطالعات میان‌‌رشته‌ای درتوسعه‌ علمی و کار آفرینی کشور عنوان شده است.


این کنفرانس از سوی پردیس البرز دانشگاه تهران و با همکاری دانشگاه‌ها ،مراکز پردیس و دانشکده‌ها، اواخر آبان امسال در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.


مسئولان برگزاری این کنفرانس ملی معتقدند که گفتمان میان ‌رشته‌ای با برقراری ارتباط و پیوند بین رشته‌ای علاوه بر رفع موانع و اثربخشی بیشتر محیط دانشگاهی، زمینه را برای از بین بردن فواصل و فضای خالی بین علوم فراهم می‌آورد.


به اعتقاد مسوولان کنفرانس در سه دهه‌ اخیر، انسان با مسائل جدیدی از جمله در حوزه سلامت، محیط زیست و لزوم بهره‌‌وری از انرژی مواجه است و حل هر یک از این مسائل نیازمند ترکیب و پیوند رشته‌های علمی است.


مسئولان برگزار‌کننده این گردهمایی علمی امیدوارند با حضور گسترده محققان، استادان، صاحبنظران و دانشجویان با بررسی ساختارهای دانشگاهی‌، ‌شیوه ارتباط روش مند علوم‌ و مسایل ‌فرهنگی ـ اجتماعی‌ به عنوان مهم‌ترین موانع و چالش فعالیت‌های میان‌رشته‌ای‌‌، بتوان نقش مطالعات میان‌رشته‌ای در توسعه علوم و کارآفرینی کشور را ترسیم و الگوی مناسبی برای توسعه میان‌‌رشته‌ای ارائه شود.


انتهای پیام/ 4040


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته