دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1397 - 11:07
سرپرست معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی:

شهر و روستای صنایع‌دستی برای ثبت جهانی تا پایان شهریور معرفی می‌شوند

سرپرست معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دو شهر و یک روستا تا پایان شهریورماه، برای معرفی به شورای جهانی صنایع‌دستی انتخاب خواهند شد.
کد خبر : 297996

پویا محمودیان در گفت‌وگو با خبرنگار میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خبرگزاری آنا، گفت: هفت شهر و پنج روستا به عنوان شهر و روستای ملی صنایع دستی انتخاب شده‌اند که از این میان دو شهر و یک روستا برای معرفی به شورای صنایع دستی گزینش خواهند شد.


وی اظهار کرد: کمیته راهبردی بر روی انتخاب شهر و روستاهای مورد نظر به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی، تصمیم‌گیری خواهد کرد.


سرپرست معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: موضوعاتی که به عنوان اولویت مد نظر کمیته قرار می‌گیرد میزان صادرات هر صنایع‌دستی،‌ ترویج و توسعه صنایع‌دستی از نظر شهری، جاذبه‌های میراث فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری، میزان فعالیت‌های تشکل‌های غیردولتی آن شهر، تعداد کارگاه‌های فعال و میزان رویدادهای تجاری و نمایشگاه‌هایی است که در هر شهر برگزار می‌شود. آنچه مسلم بوده این است که کمیته راهبردی شهرهایی به عنوان شهر صنایع‌دستی به شورای جهانی پیشنهاد خواهد داد که اقدامات خوبی در راستای حفظ آن انجام شده باشد.


محمودیان همچنین تاکید کرد:‌ نگاه کارشناسی به پتانسیل‌های هر شهر خواهد بود و نتیجه انتخاب‌ها تا پایان شهریورماه اعلام می‌شود.


وی در معرفی هفت شهر و پنج روستای کاندیدا تشریح کرد: شهر زنجان برای هنر ملیله‌کاری، کاشان برای هنر نساجی سنتی، ایرانشهر برای هنر سوزن‌دوزی، بجنورد خراسان‌شمالی برای هنر گلیم سفره کُردی، آباده فارس برای هنر منبّت‌کاری، ایلام برای هنر گلیم نقش برجسته و شهرکرد چهارمحال و بختیاری برای نمد انتخاب شده‌اند. همچنین روستای فش کرمانشاه برای سازهای سنتی، روستای بِسک خراسان رضوی برای ابریشم‌کشی، روستای قاسم‌آباد گیلان برای چادر شب‌بافی و روستای بیدکردویه کرمان برای گلیم چهل ماشوله کاندیدای روستای صنایع‌دستی هستند.


انتهای پیام/4031


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته