دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1397 - 10:21
معاون رئیس‌جمهوری ترکیه:

بیت‌المقدس پایتخت قانونی و رسمی فلسطین است

معاون رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: بیت‌المقدس پایتخت فلسطین است و تصویب قوانینی نظیر قانون «ملت یهود» برای ترکیه غیر قابل قبول است.
کد خبر : 296906

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری آناتولی، فواد اوکتای قانون جدید مصوب کنست رژیم‌صهیونیستی(قانون ملت یهود) را ناقض حقوق فلسطینیان دانست.


فواد‌اوکتای در توییتر خود با اشاره به این‌که کنست رژیم‌صهیونیستی حقوق و آزادی‌های اساسی فلسطینیان را نادیده می‌گیرد، نوشت: کنست رژیم‌صهیونیستی با تصویب قانون‌ ملت یهود اصول و قوانین جهانی را نقض کرده‌است.


وی با غیر‌قابل‌‌‌قبول‌ خواندن این قانون اعلام‌کرد: بیت‌المقدس پایتخت قانونی فلسطین بوده و همچنان پایتخت آن خواهد‌بود.


به گزارش آنا، قانون ملت یهود تمام فلسطین را سرزمین مادری یهودیان نامیده‌است و بیت‌المقدس را پایتخت قانونی رژیم‌صهیونیستی و زبان عبری را زبان‌رسمی این کشور اعلام کرده‌است درضمن زبان عربی را نیز به عنوان زبان بخش ویژه‌ای از این کشور مورد خطاب قرارداده است.


بنیامین‌نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی با تمجید از این قانون، تصویب آن را لحظه‌ای تعیین‌کننده برای بقای رژیم‌صهیونیستی توصیف کرده‌است.
وی در این‌خصوص تصریح‌کرد: ما با تصویب این قانون چشم‌انداز موردنظر بنیانگذاران سرزمین‌یهود را محقق کرده‌ و اصل موجودیت خود را تضمین کردیم.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته