دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1397 - 15:43

ارائه پیش‌دفاع رساله دکتری با موضوع مبانی و آثار اعلام جرم در دانشگاه آزاد اسلامی نراق

جلسه پیش‌دفاع رساله دکتری حقوق کیفری و جرم‌شناسی با موضوع مبانی و آثار اعلام جرم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق برگزار شد.
کد خبر : 296765

به گزارش خبرنگار گروه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خبرگزاری آنا از نراق، نخستین جلسه پیش‌دفاع مقطع دکتری حقوق کیفری و جرم‌شناسی با حضور استادان برجسته دانشگاه در سالن شهید مطهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق برگزار شد.


علیرضا مهدی‌پور مقدم دانشجوی مقطع دکتری حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق در این حلسه پیش‌دفاع رساله دکتری خود با موضوع «مبانی و آثار اعلام جرم» را به استادان ارائه کرد.


مهدی‌پور به اهداف و شاخص‌های اعلام جرم، مبانی اعلام جرم، الگوهای اعلام جرم، اعلام جرم در آموزه‌های فقهی و حقوقی، تعریف جرم، فرآیند پاسخ به جرم، مراحل دادرسی، اصل قانونی بودن دادرسی و اهمیت اعلام جرم پرداخت.


وی در پاسخ به پرسشی درباره دلیل انتخاب این موضوع گفت: «پاسخ به بی نظمی جامعه، فنی شدن جرایم و توسعه جوامع، توسعه جرایم اقتصادی و فساد، جرایم گروهی و سازمان‌یافته شدن جرایم اهمیت و ضرورت اعلام جرم را دو چندان می‌کند.»


محمدحسین پوریانی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق سال ۱۳۶۷راه‌اندازی و با گذشت بیش از سی سال با تربیت حدود ۱۸ هزار دانش‌آموخته ارزشمند در بیش از ۶۰ رشته تحصیلی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی به عنوان یکی از واحدهای دانشگاهی مهم منطقه محسوب می‌شود«.


وی افزود: «اکنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق دارای 4 رشته حقوق خصوصی، حقوق جزا و جرم‌شناسی، فقه و مبانی حقوق و اندیشه امام خمینی(ره) و جامعه‌شناسی سیاسی است و سعی ما بر این است که در همه گرایش‌ها از استادان برجسته کشوری در جلسات دفاع دکتری بهره‌مند شویم.»


به گزارش آنا، جلسه پیش‌دفاع دکتری حقوق کیفری و جرم‌شناسی با حضور رجب گلدوست جویباری، امیرحسین نیازپور، باقر شاملو و مهدی صبوری‌پور از اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران، قدرت‌الله خسروشاهی عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان، روح الله سپهری و شاطری‌پور اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق و محمدحسین پوریانی معاون آموزشی و پژوهشی این واحد دانشگاهی و اعظم پرویز مدیر پژوهشی واحد نراق در سالن شهید مطهری این واحد دانشگاهی برگزار شد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته